وی افزود: اگر این قهرمان ملی و از جنس مخاطب باشد، ویژگی های بیشتری خواهد داشت و ارتباط نزدیک تر و پر معناتری با مخاطب برقرار می کند.
این کارگردان ادامه داد: البته وجود قهرمان در سینمایی مانند هالیوود به علت موقعیت جامعه و فردی بودن آن نسبت به سینمای روسیه، قوی تر و اثرگذارتر پیش می رود؛ چون مخاطب تمایل به همذات پنداری بیشتری با آن دارد و خود را در قالب او می بیند.
برزیده عنوان کرد: ما دو نوع سینمای قهرمان پرور داریم که یکی کلیشه و دومی تخیلی است. در نمونه اول با وجود کلیشه بودن، همچنان جذب مخاطب بالایی را شاهد هستیم؛ اما در قیاس با سینمای قهرمان پرور تخیلی عقب تر است.
وی افزود: سینمای صاحب قهرمان تخیلی درصد همذات پنداری بالایی دارد و خوب پیش می رود و آنقدر به واقعیت نزدیک شده که تخیل را برای مخاطب به واقعیت تبدیل می کند و جذب تماشاچی بالایی را به همراه دارد.
برزیده در بخش پایانی صحبتهای خود خاطرنشان کرد: سینمای قهرمان پرور تخیلی در جامعه امروز بهتر جواب میدهد؛ اما به این معنی نیست که سینمای قهرمان پرور کلیشه ما جذب مخاطب ندارد.
انتهای پیام/