سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برزیده در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

وجود قهرمان سینمایی همیشه نیاز است/ قهرمان‌های تخیلی در سینما پیشی گرفته‌اند

عبدالحسن برزیده گفت: وجود قهرمان آن هم در سینمایی که مخاطب خوبی دارد و مردم به دنبال آن هستند، همیشه نیاز است.

عبدالحسن برزیده کارگردان سینما، درباره وجود قهرمان در فیلم‌های سینمایی با توجه به شرایط کنونی جامعه، به خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛گفت: وجود قهرمان آن هم در سینمایی که مخاطب خوبی دارد و مردم به دنبال آن هستند، همیشه نیاز است؛ چون قهرمان قصه با آنها ارتباط خوبی برقرار می کند.

وی افزود: اگر این قهرمان ملی و از جنس مخاطب باشد، ویژگی های بیشتری خواهد داشت و ارتباط نزدیک تر و پر معناتری با مخاطب برقرار می کند.

این کارگردان ادامه داد: البته وجود قهرمان در سینمایی مانند هالیوود به علت موقعیت جامعه و فردی بودن آن نسبت به سینمای روسیه، قوی تر و اثرگذارتر پیش می رود؛ چون مخاطب تمایل به همذات پنداری بیشتری با آن دارد و خود را در قالب او می بیند.

برزیده عنوان کرد: ما دو نوع سینمای قهرمان پرور داریم که یکی کلیشه و دومی تخیلی است. در نمونه اول با وجود کلیشه بودن، همچنان جذب مخاطب بالایی را شاهد هستیم؛ اما در قیاس با سینمای قهرمان پرور تخیلی عقب تر است.

وی افزود: سینمای صاحب قهرمان تخیلی درصد همذات پنداری بالایی دارد و خوب پیش می رود و آنقدر به واقعیت نزدیک شده که تخیل را برای مخاطب به واقعیت تبدیل می کند و جذب تماشاچی بالایی را به همراه دارد.

برزیده در بخش پایانی صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: سینمای قهرمان پرور تخیلی در جامعه امروز بهتر جواب می‌دهد؛ اما به این معنی نیست که سینمای قهرمان پرور کلیشه ما جذب مخاطب ندارد.


انتهای پیام/

اظهار نظر یک کارگردان درباره لزوم وجود قهرمان در سینمای ایران

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.