سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صوفی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

افکار عموم مردم از صحبت‌های رئیس جمهور اقناع نشد/ نشنیدم کسی به صحبت های روحانی آفرین بگوید

دبیر کل حزب پیشروی اصلاحات گفت: رئیس جمهور در گفتگوی تلویزیونی باید افکار عمومی را اقناع می‌کرد، اما اینگونه نشد.

علی صوفی دبیر کل حزب پیشروی اصلاحات در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به گفتگوی تلویزیونی اخیر رئیس جمهور با مردم اظهار کرد: مجری این برنامه فردی فنی به لحاظ سیاسی یا اقتصادی نبود، لذا این مصاحبه جنبه کارشناسی و فنی نداشت.

وی ادامه داد: اصلی ترین مسئله امروز کشور بحث بودجه است که مجری برنامه سوالی در این مورد از رئیس جمهور نپرسید، البته مشخص بود که فضا به گونه ای است که او نمی‌توانست مسائل مدنظرش را از روحانی سوال کند.

دبیر کل حزب پیشروی اصلاحات با بیان اینکه این گفتگوی تلویزیونی بازتاب خوبی در جامعه نداشت، افزود: زمانی که رئیس جمهور یک کشور با مردم گفتگو می‌کند یعنی باید پاسخگوی افکار عمومی باشد و آنان را اقناع کند اما در این گفتگو افکار عمومی اقناع نشد.

صوفی اضافه کرد: در صحبت‌های آقای روحانی به مشکلاتی از جمله آلودگی هوا، اشتغال و بحث موسسات اعتباری مطرح شد، اما مشکلات مردم عمیق تر از این‌هاست.

وی تصریح کرد: مردم امروز شفافیت‌ و صراحت می‌خواهند، رئیس جمهور باید در این گفتگو چالش‌های پیش رو و موانعی که سر راهش وجود دارد را با مردم در میان می‌گذاشت اینکه در یک گفتگوی تلویزیونی به مردم بگوییم به فلان طرح و برنامه، بودجه اختصاص دادیم و روال معمولی هم در حال سپری شدن است دیگر نیازی به حضور رئیس جمهور در این برنامه نبود و رئیس سازمان برنامه و بودجه یا یک مقام مسئول دیگر هم می‌توانست این گفتگو را انجام دهد.

صوفی تأکید کرد: پاسخ‌های رئیس جمهور قانع کننده نبود؛ از روز گذشته تاکنون که بنده با افراد در سطوح مختلف صحبت کردم نشنیدم کسی به صحبت های روحانی آفرین بگوید.

دبیر کل حزب پیشروی اصلاحات اظهار کرد: بر اساس قانون اساسی رئیس جمهور تأمین کننده حقوق اساسی مردم است، روحانی باید به مردم می‌گفت که حقوق شهروندی آ‌نان چه شد؟

صوفی ادامه داد:‌ مردم باید بدانند که رئیس جمهورشان به فکر آنان است تا خیالشان راحت شود و اینکه بگوییم اوضاع گل و بلبل است راه حل خوبی نیست.

وی با اشاره به وضعیت نوسانات ارزی در کشور گفت: رئیس جمهور به مردم قول داد که وضع ارز را درست می‌کند؛ در ذهن مردم این سوال وجود دارد که چرا ما باید دائما نوسانات ارز را تجربه کنیم، زیرا زمانی که قیمت ارز بالا می‌رود یعنی ارزش دارایی‌های مردم کاهش می‌یابد.

دبیر کل حزب پیشروی اصلاحات تأکید کرد: مگر شوخی است که دلار زیر 4 هزار تومان به 4هزار و 700 تومان برسد این‌ها به بازار اقتصاد ضربه می‌زند، زیرا که با این اوضاع بازار دیگر اعتباری ندارد و کنترل نوسانات ارز نیاز به اقدام قاطعانه دارد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.