سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر انرژی عربستان: وضعیت شکننده بازار نفت همچنان نگران کننده است

خالد الفالح در حاشیه نشست مجمع جهانی اقتصاد در داووس سوئیس گفت وضعیت شکننده بازار نفت همچنان نگران کننده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزیر انرژی عربستان سعودی گفت وضعیت شکننده بازار نفت همچنان نگران کننده است.

خالد الفالح روز سه شنبه در حاشیه نشست مجمع جهانی اقتصاد در داووس سوئیس گفت: «با وجود افزایش بهای نفت در بازار‌های جهانی هنوز متقاعد نشده ایم که تعادل به بازار نفت برگشته است».

خالد الفالح افزود: «ما در ادامه راه هستیم، اما تاکنون به اهداف مورد نظر خود نرسیده ایم و وضعیت شکننده بازار نفت همچنان نگران کننده است».

گفتنی است پس از تصمیم اعضای اوپک و غیر اوپک (کشور‌های مستقل تولید کننده نفت) در کاهش سقف تولید نفت، بهای نفت در بازار‌های جهانی برای اولین بار از سال ۲۰۱۴ به بیش از ۷۰ دلار در هر بشکه رسید.

وزیر انرژی عربستان تصریح کرد کشور‌های تولید کننده نفت معتقدند توافقنامه جهانی کاهش نفت باید پس از پایان سال ۲۰۱۸ تمدید شود.

اعضای اوپک و غیر اوپک در چارچوب تلاش برای بهبود قیمت نفت و جلوگیری از عرضه مازاد آن به بازار‌های جهانی، در اواخر سال ۲۰۱۶ توافق کردند سقف تولید خود را از ابتدای سال ۲۰۱۷ روزانه به میزان یک میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه کاهش دهند.

وزیران نفت اوپک و غیر اوپک در آخرین نشست خود در وین بار دیگر توافق کردند توافقنامه کاهش تولید تا اواخر سال ۲۰۱۸ تمدید شود.

انتهای پیام/

وزیر انرژی عربستان از وضعیت شکننده بازار نفت خبر داد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.