سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پنجره واحد سرمایه گذاری دراستان اردبیل راه اندازی می شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اردبیل گفت: پنجره واحد سرمایه گذاری دراستان اردبیل راه اندازی می شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، بهمن حسین زاده، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار اردبیل در جلسه توسعه دولت الکترونیکی استان اردبیل افزود: به منظور حذف بروکراسی اداری برای جذب سرمایه گذار پنجره واحد سرمایه گذاری در استان راه اندازی می شود.

وی افزود: ایجاد پنجره واحد در استان باهدف حذف مراجعه سرمایه گذاران به دستگاه های اجرایی جهت کمک به توسعه اقتصادی، اشتغال مولد و ارایه خدمات بهتر به سرمایه گذاران در مراحل مختلف است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار اردبیل گفت:این سامانه در برخی استان ها راه اندازی شده است، با راه اندازی سامانه پنجره واحد سرمایه گذار در کمترین زمان ممکن قادر به استعلام خدمات مورد نیاز است و چندین دستگاه اجرایی به اطلاعات آن دسترسی خواهند داشت.

حسین زاده بیان کرد:کمک به بهبود فضای کسب و کار در استان و ساده سازی جریان اطلاعات بین دولت و سرمایه گذار و حذف برخی از مراحل تکراری در دستگاه های اجرایی هدف دولت الکترونیک است و باید همه دستگاه های متولی در این رابطه نهایت همکاری را داشته باشند.

وی گفت:رسیدگی به مشکلات و نظارت بر وضعیت سرمایه گذاران از دیگر اهداف این سامانه است و کاهش تعداد مراجعات سرمایه گذاران به دستگاه های مختلف، توزیع عادلانه اطلاعات، حفظ شأن مراجعان و جلوگیری از رانت جز مزایای طراحی پنجره واحد است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اردبیل گفت:با راه اندازی این سامانه کارشناسان مربوطه به راحتی نظر بازرسان و آخرین وضعیت طرح های در دست اجرا را بصورت آنلاین مشاهده خواهند کرد.

حسین زاده افزود:علاوه بر اطلاعات لازم دستگاه های مرتبط، طراحی گرافیکی سیستم را به جهت زیبایی کار در نظر بگیرند.

وی بیان کرد: باید شبکه ملی اطلاعات داشته باشیم، این شبکه به کاربران و متقاضیان بستر را به جهت سهولت در اخذ استعلام و مجوز فراهم می کند و سرمایه گذار در هر جای ایران می تواند لکه های سرمایه گذاری استان را با این سیستم مشاهده کرده و تصمیم نهایی خود را بگیرد.

معاون استاندار اردبیل افزود:تعیین لکه های سرمایه گذاری در استان برای ترغیب و تشویق سرمایه گذاران مفید است و انگیزه سرمایه گذاری را افزایش می دهد.

حسین زاده بیان کرد:صدور کارت ملی هوشمند ، شناسنامه های مکانیزه و ایجاد آرشیو های الکترونیکی در سطح کلان از میزان بروکراسی اداری کاسته است.

وی تصریح کرد:با برنامه ریزی لازم و هماهنگی بیشتر دستگاه های اجرایی تمام فرمانداری ها و شهرداری های استان می توانند به فیبر نوری مجهز شوند.

وی گفت:آموزش متولیان از جمله بخشداران ، دهیاران و شهرداران در زمینه IT وICT لازم است، دنیا به سمت الکترونیکی شدن حرکت می کند باید متولیان به علوم و فنون روز مجهز شوند.

انتهای پیام/ح

کاهش بروکراسی اداری با  ایجاد آرشیوهای الکترونیکی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.