سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حمل بیش از 450 نفر شتر از خوسف تاکنون

از ابتدای سال تاکنون بیش از 450 نفر شتر از خوسف تحت نظارت دامپزشکی به خارج این شهرستان حمل شد.

دکتر محمودی رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان خوسف در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛گفت:از ابتدای سال بنا به درخواست متقاضی و موافقت استان مقصد،شتری که واکسن شاربن را دریافت نموده و از نظر عدم آلودگی به بیماری مرس مورد تأیید آزمایشگاه مرجع قرار گرفت مقدمات حمل را فراهم می کرد.

وی افزود:در مراحل أخذ مجوز حمل بهداشتی قرنطینه ای دامپزشکی،احراز هویت دام از لحاظ بومی یا غیر بومی بودن توسط مدیریت جهاد کشاورزی مورد بازدید قرار می گیرد و همچنین در طی مراحل أخذ مجوز برای حمل دام سلامت محموله توسط دامپزشکان بخش خصوصی و دولتی مورد معاینه و پس از نصب شماره پلاک بر روی گوش دام نسبت به حمل با خودروی مخصوص اقدام می شود.

دکتر محمودی گفت:از ابتدای سال جاری بیش از 450 نفر شتر از سوی مردم این شهرستان با هماهنگی و نظارت دامپزشکی به مقصد شهرستان های این استان و استان های دیگر حمل شده است.

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان خوسف افزود:دامپزشکی در خط مقدم پیشگیری از بیماری های قابل انتقال از دام به انسان بوده و حمل و نقل شتر نیز تحت نظارت های دقیق بهداشتی- قرنطینه ای دامپزشکی با طی آزمایشات لازم صورت می گیرد.

وی گفت:از ابتدای سال تاکنون بیش از 2800 نفر شتر در شهرستان بر علیه بیماری شاربن واکسینه شده اند.

دکتر محمودی افزود:هر گونه حمل و نقل دام و فرآورده‌های خام دامی مستلزم دریافت گواهی حمل بهداشتی صادره توسط شهرستان مبدأ و رعایت اصول بهداشتی قرنطینه ای است.

رییس شبکه دامپزشکی خوسف از دامداران درخواست کرد از ورود دام بدون داشتن سابقه بهداشتی و أخذ مجوز از دامپزشکی به منظور جلوگیری از شیوع و بروز بیماری جدا خودداری کنند.

وی اظهار کرد:استان خراسان جنوبی دومین استان از لحاظ جمعیت شتر در کشور است و با پتانسیل بالایی که در پرورش شتر دارد متأسفانه هنوز توسعه این صنعت مغفول مانده است و شهرستان خوسف سومین شهرستان وسیع استان است که در شناساندن این صنعت به دامداران و ترقیب آنان به پرورش شتر اقداماتی انجام داده است اما متأسفانه نبود کشتارگاه و خلأ زیرساخت برای تولید و توزیع شیر و محصولات شتر،پیشرفت و توسعه این مهم به کندی صورت می گیرد.

انتهای پیام/غ

واکسینه شدن 2800 نفر شتر در خوسف علیه بیماری شاربن

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.