سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پس از درخواست کاخ سفید برای خویشتنداری ترکیه در عفرین مطرح کرد؛

اردوغان خطاب به آمریکا: تا کِی می‌خواهید در افغانستان و عراق بمانید؟

رئیس‌جمهور ترکیه از حضور نظامی طولانی مدت آمریکا در کشور‌های افغانستان و عراق انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از راشا تودی، «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهور ترکیه روز گذشته (دوشنبه) در یک رویداد در آنکارا اعلام کرد: عملیات عفرین زمانی پایان می یابد که مانند عملیات سپر فرات به اهدافش دست یابد.

اردوغان در انتقاد از واشنگتن افزود: آمریکا می گوید این عملیات نباید زیاد به طول بیانجامد. من هم می خواهم از آمریکا این پرسش را بکنم که خودتان تا کی می خواهید در افغانستان بمانید؟ حضورتان چه زمانی در این کشور پایان می یابد؟ شما پیش از به قدرت رسیدن ما به عراق آمدید. آیا زمان حضورتان در عراق هم پایان نیافته است؟ شما هنوز هم در این کشور هستید!

اردوغان این اظهارات را در واکنش به انتقادهای اخیر آمریکا به حضور نظامی ترکیه در خاک سوریه بیان کرد. آمریکا روز یکشنبه از ترکیه خواست که مقیاس و زمان عملیات نظامی خود را در سوریه محدود کند.

رئیس جمهور ترکیه گفت: ترکیه قصد ندارد کنترل اراضی یک کشور دیگر را بدست بگیرد و مسلما خاک سوریه را ترک خواهد کرد. هدف این عملیات کردهای سوریه نیستند؛ بلکه تروریستها هستند. واضح است که ما با شهروندان کردمان مشکلی نداریم. هدف از این عملیات کمک به حفظ امنیت و زندگی مردم سوریه و در عین حال امنیت ملی ترکیه است.

شاران ذکر است، ترکیه از چند روز پیش عملیات نظامی غیرقانونی خود را در شمال سوریه آغاز کرده است. در پی این اقدام ترکیه، کاخ سفید از آنکارا درخواست کرد که در اقدامات نظامی و لفاظی خود خویشتن داری و تضمین کند که این عملیات از جنبه مقیاس و دوره زمانی محدود است.

انتهای پیام/

انتقاد اردوغان از آمریکا

برچسب ها: آمریکا ، سوریه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.