سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کمک چینی‌ها برای تجهیز و نوسازی شالیزار‌های شمال

شرکت‌ چینی ساینو استیل شالیزار‌های شمال کشور را تجهیز و نوسازی می کند.

دلاور حیدرپور رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران امروز در حاشیه در دیدار با نمایندگان این شرکت چینی، در گفتگو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری گفت: از ۲۰۰ هزار هکتار اراضی شالیزاری در مازندران، ۵۵ هزار هکتار آن تجهیز و نوسازی شد و ۱۰۰ هزار هکتار نیازمند اجرای تجهیز و نوسازی است.

وی با بیان اینکه برای نوسازی و تجهیز شالیزار‌ها دو شرکت چینی از دو سال قبل اعلام آمادگی کردند، افزود: این شرکت‌های چینی قرار است به ما در زمینه تامین منابع مالی کمک کنند تا دربرنامه ۶ ساله باقیمانده زمین‌های شالیزاری مازندران نوسازی شود.

حیدرپور گفت: اعضای شرکت چینی ساینو استیل و ستاره سپهر از زمین‌های شالیزاری مازندران بازدید کردند تا زمینه برای همکاری زودتر فراهم شود.

وی با بیان اینکه با مشارکت سرمایه گذار خارجی که کشور چین یکی از کشور‌های مدنظر ما است باید بتوانیم زمان را برای اجرای ۱۰۰ هزار هکتار تجهیز و نوسازی، کوتاه‌تر کنیم، افزود: تأمین منابع مالی برای ما از اهمیت بالایی برخوردار است و به همین دلیل از شرکت‌های تأمین‌کننده مالی استقبال می‌کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: زمین‌هایی که نیاز به اجرای تجهیز و نوسازی دارد و اگر بتوانیم خروج زهکش را در آن‌ها اجرایی کنیم می‌توانیم درآمد بیشتری برای کشاورزان ایجاد کنیم چراکه فرصت کشت دوم و سوم برای کشاورز فراهم می‌شود.

حیدرپور افزود: با اجرای تجهیز و نوسازی می‌توانیم ۴۰ تا ۴۵ درصد هزینه تولید را کاهش دهیم و ارتقای درآمدی و معیشتی برای کشاورزان داشته باشیم.

وی گفت: اعضای این شرکت چینی در زمینه احداث گلخانه در سطح وسیع و صنایع تبدیلی هم اعلام همکاری کردند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه سالانه ۳ میلیون تن انواع میوه در مازندران تولید می‌شود که ۲.۵ میلیون تن آن به مرکبات اختصاص دارد، افزود: در صورت توافق دو کشور آماده همکاری مشترک در ساخت گلخانه‌ها هستیم.

انتهای پیام/ر

اجرای نوسازی و تجهیز شالیزار‌ها مازندران

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.