سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اکبریان در صحن علنی:

برای راه اندازی شبکه ملی تاکنون 17 درصد بودجه اختصاص یافته است

رئیس کمیسیون صنایع گفت: شبکه ملی که مورد تأکید مقام معظم رهبری و مجلس است تاکنون 17 درصد بودجه را دریافت کرده است.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ عزیز اکبریان رئیس کمیسیون صنایع و معادن در صحن علنی امروز(سه‌شنبه3 بهمن ماه) در گزارش خود درباره عملکرد 8 ماهه بودجه سال 96، گفت: امروز صنعت و تولید در اوج مظلومیت قرار دارد و واردات، قاچاق کالا، عدم ثبات نرخ ارز، فسادها و فشار مالیاتی بر صنعت فشار می‌آورد.

وی تصریح کرد: کره جنوبی تنها 15 درصد مالیات از صنعت دریافت می‌کند، اما ما با وجود تحریم و رکود 64.5 درصد مالیات از صنعت‌‌مان می‌گیریم.

اکبریان با اشاره به بودجه سال 96 بیان کرد: ‌بر اساس قانون هدفمندی یارانه‌ها باید 30 درصد به تولید اختصاص پیدا می‌کرد که میسر نشده و از 100 میلیارد تومان بودجه جداول تنها 21 میلیارد تومان دولت به صنعت اختصاص داده است.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن بیان کرد: سازمان زمین‌ شناسی هم از 5 میلیارد تومان بودجه تنها 20 درصد را دریافت کرده و مجبور شده دو هلی‌کوپتر خود را برای تأمین بودجه اجاره دهد.

وی با بیان اینکه تأکید ما بر جایگزینی بحث معدن به جای نفت بوده است، گفت: 926 میلیارد تومان بودجه برای معادن در نظر گرفته شده بود که تنها 421 میلیارد تومان تخصیص داده شده و 326 میلیارد تومان هم پرداخت شده است.

اکبریان ادامه داد:‌ همچنین 136 میلیارد تومان بودجه شهرک‌های صنعتی در کشور بوده که این رقم در سال 97 کاهش داشته است.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن با اشاره به حوزه وزارت ارتباطات هم اظهار کرد: وزارت ارتباطات برای زیرساخت‌های خود 5 هزار و 100 میلیارد تومان بودجه نیاز دارد که تنها 100 میلیارد تومان آن پرداخت شده است و برای شبکه ملی که مورد تأکید مقام معظم رهبری و مجلس بوده تاکنون 17 درصد بودجه دریافت کرده است.

وی تأکید کرد: متأسفانه برای زیرساخت‌های بخش پتروشیمی هم تاکنون ریالی پرداخت نشده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.