سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارزش دلار به پایین‌ترین سطح در سه سال گذشته رسید

تعطیلی دولت آمریکا سبب کاهش ارزش دلار به پایین‌ترین سطح در سه سال گذشته شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، در پی تعطیلی سه روزه دولت دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا، ارزش دلار در برابر سبد ارزهای خارجی در آخرین معاملات ارزی روز گذشته به پایین‌ترین سطح طی سه سال گذشته رسید.

شب گذشته (دوشنبه) کنگره آمریکا طرح موقتی را تصویب کرد که طبق آن بودجه دولت فدرال تا هشتم فوریه تامین می‌شود. اما تاثیر ناشی از این طرح خیلی تداوم نداشت زیرا مدت طرح تامین بودجه تنها دو هفته است و نمایندگان دموکرات و جمهوری‌خواه سنای آمریکا هنوز در بسیاری از موضوعات به توافق نرسیده‌اند تا بر اساس آن بتوانند بودجه نهایی دولت را تصویب کنند.

در حال حاضر، شاخص نرخ دلار در مقابل سایر ارزها همچنان در سطح 90.36 ثابت مانده است و روز گذشته به پایین‌تر از کمترین نرخ آن از ژانویه2017 یعنی 90.104، رسید.

تحلیلگران یکی از دلایل کاهش نرخ دلار را این مسئله عنوان می‌کنند که چون بانک‌های مرکزی مهم در دنیا محرک‌های قیمتی خود را کنار گذاشته اند، جذابیت بازده نسبی آن در معرض ریسک قرار گرفته است.

طی چند سال اخیر این مسئله نسبت به زمانی که تنها بانک مرکزی آمریکا می توانست نرخ ها را افزایش دهد، باعث تغییر نرخ بهره شده است.

شب گذشته ارزش دلار به حدود 110.90 ین کاهش یافت. این در حالیست که در ابتدای هفته نرخ آن به 110.50 ین رسید که بیشتر از کمترین مقدار آن طی چهار ماه گذشته یعنی 110.19 بود.

همچنان بسیاری از عوامل بازار انتظار دارند که بانک ژاپن اعمال یک سیاست جدی برای دستیابی به هدف نرخ تورم دو درصدی خود را چند ماهی به تعویق بیاندازد. ژاپن همچنان با هدف تورم دو درصدی خود فاصله دارد.

همچنین نرخ یورو به 1.2263 دلار رسید و مقدار آن پس از افزایش 1.2323 دلاری در ژانویه 2017 تثبیت شد.

آخرین نشست سیاستی بانک مرکزی اروپا نشان داد که این بانک می تواند سیاست های خود را درباره نرخ ارز تغییر دهد اما انتظار می رود این بانک محرک های تغییر نرخ ارز را اعمال نکند.

همچنین، منابع خبری در گفتگو با رویترز اعلام کردند که بعید به نظر می رسد بانک مرکزی اروپا در نشست روز پنج شنبه متعهد به تداوم خرید نرخ اوراق قرضه شود.

نرخ پوند انگلیس پس از برگزاری رفراندوم برکسیت (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) به 1.3992 دلار رسید. این نرخ ناشی از خوش‌بینی انگلیس برای دستیابی به یک توافق مطلوب برای جدایی با اتحادیه اروپا بود.

امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه روز شنبه اعلام کرد که انگلیس قادر خواهد بود به توافق مناسب با اتحادیه اروپا برای جدایی از این اتحادیه دست یابد. در واقع این یکی از اهداف ترزا می، نخست وزیر انگلیس است.

انتهای پیام

کاهش بهای دلار به پایین‌ترین سطح طی سه سال گذشته

برچسب ها: آمریکا ، اقتصاد جهان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.