سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاهش 17 درصدی ازدواج در شهرضا در سال 96

دبیر کارگروه فرهنگی و اجتماعی شهرضا گفت: در 9 ماه نخست سال گذشته در شهرضا 1206 فقره ازدواج به ثبت رسیده، در حالی که امسال 993 فقره ازدواج ثبت شده و 17.63 درصد کاهش داشته است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،آرزو قوامی شامگاه دوشنبه در جلسه کارگروه اجتماعی و فرهنگی شهرضا با اشاره به این‌که دولت با تدوین و ابلاغ طرحی برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی به دنبال سازماندهی برنامه‌های اجرایی در این زمینه است، اظهار کرد: طرح ملی کاهش طلاق و افزایش تحکیم بنیان خانواده در وزارت کشور تدوین شده است.

وی افزود: این طرح به استان‌های کشور ابلاغ شده و تمامی وظایف و اقدامات دستگاه‌های اجرایی به صورت دقیق مشخص شده‌اند، در شهرستان شهرضا نیز باید همت و تلاش خود را در این راستا افزایش دهیم.

دبیر کارگروه فرهنگی و اجتماعی شهرضا با تأکید بر این‌که برای مبارزه با پدیده‌های اجتماعی به ویژه کاهش پدیده طلاق نیازمند همت و عزمی همگانی هستیم، گفت: سند پیشگیرى از طلاق، شامل 18 بند بوده که 4 بند از آن در شهرضا اجرا شده است.

وی بیان داشت: یکى از انتقاداتى که به سند پیشگیرى از طلاق وارد شده، نگاه به طلاق به عنوان یک علت بوده در حالى که طلاق معلول علت‌هاى بسیارى است و زمانى که این دیدگاه را داشته باشیم، سیاستگذارى‌ها هم به سمت و سوى دیگرى می‌رود.

قوامی بیان داشت: در 9 ماه نخست سال گذشته در شهرضا هزار و 206 فقره ازدواج به ثبت رسیده، در حالی که امسال 993 فقره ازدواج ثبت شده که 17.63 درصد کاهش داشته است.

وی با بیان این‌که نبود دفتر ثبت طلاق در شهرضا یک معضل است که به علت آن نمی‌توان درباره میزان و علل وقوع طلاق جمع‌بندی مناسبی ارایه کرد، اذعان داشت: تعداد طلاق ثبت شده امسال در شهرضا صفر است.

دبیر کارگروه فرهنگی و اجتماعی شهرضا ادامه داد: بیکارى، فقر و مشکلات اقتصادى از جمله علل بیرونى و نبود تفاهم، علاقه نداشتن یکى از طرفین و مشکلات روحى از جمله علل درونى جدایی زوجین  است.

وى در پایان با بیان این‌که نبود آموزش پیش از ازدواج زمینه‌ساز جدایى زوجین بعد از ازدواج است، گفت: امسال اعتیاد، خیانت، دخالت اطرافیان، ازدواج تحمیلى، تنفر و عدم علاقه در شهرستان شهرضا از جمله علل طلاق زوجین بوده است.

 

انتهای پیام/م

 

جلسه کارگروه اجتماعی و فرهنگی شهرضا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.