سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تعلل بیمه‌ها در بیمه کردن معتادان

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرضا گفت: در موضوع بیمه‌ معتادان شاهد تعلل بیمه‌ها هستیم که پذیرفتنی نیست.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، محمدرضا انصاری‌پور امروز در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرضا اذعان داشت: شناسنامه‌دار کردن سمن‌ها و اجتماعی شدن گفتمان مبارزه با اعتیاد و موادمخدر از موضوعات اساسی مد نظر این ستاد است.

وی  با اشاره به اینکه اکنون شیوع شناسی‌ها نشان می‌دهد مصرف ماده مخدر «گُل» در میان جوانان و نوجوانان بیشتر است، اظهار کرد: اعتباری  افزون بر 70 میلیارد تومان به بیمه‌ معتادان اختصاص یافته است و بنابر اعلام قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور اگر استانی پوشش ندهد باید موضوع برای پیگیری قضایی منعکس شود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرضا با اشاره به اینکه افزایش شمار معتادان مورد تأیید نیست و بررسی‌ها نشان می‌دهد که شمار این افراد کاهش یافته است، خاطرنشان کرد: در شیوع‌شناسی انجام شده در سال 90 تعداد معتادان شناخته ‌شده 3 میلیون و 360 هزار نفر بود که این آمار به دلایلی در آن زمان اعلام نشد، حال آن‌که در شیوع‌شناسی انجام شده در سال 94 این تعداد 2 میلیون و 880 هزار نفر اعلام شده است.

انصاری‌پور گفت: اعتیاد جامعه‌ دانش‌آموزی موضوعی بسیار حساس و ظریف است و اگر چه آمار اعتیاد در جامعه‌ دانش‌آموزی قابل توجه نیست، اما برای ما یک دانش‌آموز هم زیاد است.

وی با اشاره به تهیه درس‌نامه برای معلمان اظهار کرد: این کتاب مصوبه آموزش و پرورش و ستاد مبارزه با مواد مخدر را دارد و معلمان باید در کلاس درس وقتی برای تدریس این کتاب اختصاص دهند.

انصاری‌پور دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرضا  ابراز داشت: کوچکترین اهمال از  شورای مبارزه با مواد مخدر پذیرفته نیست، باید روند مبارزه با اعتیاد نیز از حالت اداری خارج و به صورت یک برنامه همگانی و با روش‌های جدید دنبال شود تا مدیران هم حضور بیشتری در این زمینه داشته باشند.

 

انتهای پیام/م

 

جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرضا

برچسب ها: اعتیاد ، بیمه سلامت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.