سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آشنایی دانش آموزان با شیوه‌های صحیح مصرف دارو

دانش آموزان شهرستان ارسنجان با شیوه‌های صحیح مصرف دارو آشنا شدند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ غفاریان کارشناس واحد غذا و داروی شبکه بهداشت و درمان ارسنجان اظهار کرد: برای افزایش سطح آگاهی و اطلاع دانش آموزان در زمینه «مصرف به موقع داروها»، «مصرف نکردن خودسرانه دارو»، «چگونگی ایجاد مقاومت میکروبی» و «شناخت مسئول فنی داروخانه ها»، دوره‌های آموزشیِ «آشنایی با مصرف منطقی دارو ها» با حضور دانش آموزان ارسنجانی برگزار شد.

وی افزود: فرهنگ نادرست مصرف دارو در کشور، در کنار ارزان بودن دارو‌ها باعث شده سرانه مصرف دارو در ایران سه برابر استاندارد جهانی باشد.

غفاریان ادامه داد: بیماران ما تصور می‌کنند اگر پزشک، داروی بیشتری برایشان تجویز کند، روند درمانشان سریع‌تر به نتیجه می‌رسد.

وی گفت: باید به مردم آموزش دهیم که درمان همیشه به دارو نیاز ندارد، گاهی تنها صحبت کردن و به عبارتی «گفتار درمانی» بهتر از هر دارویی در بهبود حال بیمار، موثر است.

کارشناس واحد غذا و داروی شبکه بهداشت و درمان ارسنجان تصریح کرد: این دوره‌های آموزشی، از دانش آموزان خواسته شد دیدگاه‌ها و آثار خود در مورد مصرف منطقی دارو‌ها را در قالب نقاشی، داستان و شعر برای برگزاری نمایشگاه به واحد غذا و داروی شبکه بهداشت و درمان ارسنجان، ارسال کنند.
انتهای پیام/ر

اجرای طرح دانش آموزی "مصرف منطقی دارو" در ارسنجان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.