سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جشنواره قصه‌گویی خلاق برای چهارمین بار در شهرستان دیر برگزار شد

رئیس آموزش و پرورش شهرستان دیر گفت : قصه‌گویی خلاق جریان و ابزاری است تا از گذشتگان بحث کنیم و آنچه را که فرهنگ و آداب و رسوم سینه به سینه انتقال یافته را حفظ کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، رئیس آموزش و پرورش شهرستان دیر یکشنبه‌شب در آیین اختتامیه چهارمین جشنواره قصه‌گویی خلاق در سالن شهید حکیمی اظهار داشت: آموزش و پرورش شهرستان دیر به خود می‌بالد که در ایجاد یک جریان زنده و پویا برای مسائل فرهنگی و اجتماعی پیش قدم است.

احمد عبدالله زاده افزود: هدف از برگزاری چنین جشنواره‌هایی تقویت حس امیدواری و قدرت دانستن و ایمان به خویشتن و بروز خلاقیت‌های فردی دانش آموزان است.

وی ادامه داد: قصه‌گویی خلاق جریان و ابزاری است تا از گذشتگان بحث کنیم و آنچه را که فرهنگ و آداب و رسوم سینه به سینه انتقال یافته را حفظ کند.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان دیر با تأکید بر لزوم حمایت مدیران، مربیان و اولیاء دانش آموزان از این فرهنگ گفت: آموزش و پرورش در تربیت اجتماعی دانش آموزان پیش رو است و باید به مسائل تربیتی بیش از بحث آموزش بپردازیم.

طبق آراء  هیئت داوران در اختتامیه چهارمین جشنواره قصه گویی خلاق، در بخش پسران قصه‌های « حسنی به مکتب نمی رفت» از محمد حسین نجار  و «نخودی بی‌یار تنها» از مسلم محمدی به ترتیب رتبه‌های دوم و سوم را کسب کردند و قصه« حسنی شده سر به راه » از امیر محمد میلکی نیز به عنوان قصه شایسته تقدیر شناخته شد و داوران برای رتبه اول انتخابی نداشتند.

در بخش دختران، قصه‌های «کلوچه‌های خدا» از مینا خسروی، «قصه کی کمه» از فاطمیا مؤمنی و «سلیمون بابا سلیمون» از فاطمه فرخ به ترتیب رتبه های اول تا سوم را به دست آوردند.

همچنین قصه‌های« گلنار و عروسک پارچه‌ای» از سمانه احمدپور و «زن عاقل» از حنانه موحدی در بخش شایسته تقدیر قرار گرفتند و در بخش مهمان نیز از فرزانه عزیزی از دانش آموزان افاغنه قصه‌گوی اثر «لیلما» تجلیل شد و فاطمه پاریابی به خاطر قصه «دختر هفت نارنج» نیز به عنوان پدیده این جشنواره معرفی شد.

انتهای پیام/م

چهارمین جشنواره قصه‌گویی خلاق در شهرستان دیر برگزار شد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.