سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قبرستان دوچرخه‌های اشتراکی در چین

فرهنگ غلط استفاده از دوچرخه اشتراکی در چین سبب شکل گیری مشکل قبرستان دوچرخه‌ها شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی، فرهنگ غلط استفاده از دوچرخه اشتراکی در چین سبب شکل گیری مشکل قبرستان دوچرخه‌ها شده است.

زمانی در چین، داشتن دوچرخه نماد ثروت بود. در آن دوران، دوچرخه تنها وسیله حمل و نقل مردم بود. اما با افزایش ثروت افراد، دوچرخه که زمانی یکی از وسایل حیاتی زندگی بود، حالا با خودرو جایگزین شد. اما حالا با رونق گرفتن عملیات به اشتراک گذاشتن دوچرخه ها، بار دیگر رونق به بازار دوچرخه بازگشته است. البته همین بازگشت به دوچرخه سبب بروز مشکلاتی در چین شده است. در مناطقی از پکن، پیاده رو‌ها به محلی برای قبرستان دوچرخه‌های از رده خارج تبدیل شده است.

سیاست به اشتراک گذاشتن دوچرخه، دو سال پیش شروع شد. قیمت پایین استفاده از این دوچرخه‌های اشتراکی و امکان رها کردن آن‌ها در هرجایی که بخواهید، سبب گرایش گسترده مردم به این حرکت شد، اما همین مسئله سبب شده است انبوهی از دوچرخه‌ها در مناطقی از پکن انباشته شود. دوچرخه‌ها در ساعت‌های شلوغ آمد و شد، مکان‌های عمومی را اشغال می‌کنند و در ایستگاه‌های اتوبوس روی هم تلنبار می‌شوند. براساس آمار دولت چین، بیش از بیست و سه میلیون دوچرخه اشتراکی در چین وجود دارد.

تصاویر جدیدی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است نشان می‌دهد دوچرخه‌های اشتراکی همانند گور‌های دسته جمعی روی هم انباشته می‌شوند. بهره برداران این دوچرخه‌های اشتراکی می‌گویند قوانین مشخصی برای محل پارک کردن و نحوه پارک کردن این دوچرخه‌ها وجود دارد، اما مشترکان رعایت نمی‌کنند.

در پکن می‌توان یک دوچرخه را برای مدت نیم ساعت به قیمت هفت سنت اجاره کرد. استفاده از دوچرخه هم برای سلامت افراد و هم برای محیط زیست خوب است، اما همین وسیله مناسب، سبب شده است مشکل آشکاری در پکن بوجود بیاید به نام عرضه بیش از اندازه این دوچرخه‌ها که سبب شکل گیری قبرستان دوچرخه‌ها می‌شود.

عرضه بیش از اندازه دوچرخه سبب شده است چندین شرکت بهره برداری از این دوچرخه‌های اشتراکی، ورشکسته شوند. یکی از این شرکتها، حدود شصت میلیون دلار به سرمایه گذار پروژه بدهکار شده است.

انتهای پیام/

فرهنگ به غلط جا افتاده‌ی دوچرخه‌های اشتراکی در چین

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.