سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حاجی دلیگانی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران؛

اصلاح قانون برنامه و بودجه مصوب سال ۵۱ در جلسه بعدازظهر کمیسیون مربوطه بررسی شد

عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت:در جلسه امروز کمیسیون پیرامون اصلاح قانون برنامه و بودجه مصوب 1351 بحث و بررسی صورت گرفت.

حسینعلی حاجی‌دلیگانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص جلسه بعدازظهر امروز کمیسیون متبوعش اظهار کرد: در جلسه امروز کمیسیون پیرامون اصلاح قانون برنامه و بودجه مصوب 1351 بحث و بررسی شد و کمیسیون از دو تن از روسای سازمان برنامه و بودجه آ‌قایان روغنی زنجانی و رهبر برای بیان نقطه نظرات خود دعوت کرده بود.

وی افزود:‌ در این جلسه، مرکز پژوهش‌های مجلس  نقطه نظرات خود را که  با نظر دیوان محاسبات  مشترک بود، بیان کرد. مرکز پژوهش‌ها معتقد بود که وضعیت کنونی بودجه ریزی، کشور را به بن بست می‌رساند و این مسیر مردم را چپاول می‌کند.

حاجی‌دلیگانی تصریح کرد: همچنین مرکز پژوهش‌ها بر این باور است که ما ناگزیر هستیم نوع برنامه و بودجه ریزی‌مان را تغییر دهیم چرا که میان آنچه در قانون اساسی وجود دارد با آنچه که در بودجه‌مان تنظیم می‌شود گاهی تناقض وجود دارد. هم چنین لایحه بودجه فعلی، لایحه‌ کسری بودجه است،  نه لایحه بودجه به معنی درست کلمه! همچنین این مرکز  معتقد است ما در بودجه سالیانه به جای اینکه امر بودجه ریزی داشته باشیم بیشتر کلاه برداری انجام می‌دهیم.

وی ادامه داد: دیدگاه رهبر یکی از روسای سازمان برنامه و بودجه حاضر در این جلسه این بود که بهتر است به جای برنامه پنج ساله، برنامه یک ساله‌ای تدوین و بر اساس آن بودجه‌ای پیش بینی کنیم. همچنین معتقد بود طرحی که در حال حاضر تهیه شده، طرح جدیدی نبوده و ما را در وضعیت فعلی نگه خواهد داشت.

حاجی‌دلیگانی همچنین در خصوص نقطه نظرات روغنی زنجانی دیگر رئیس سازمان برنامه و بودجه خاطرنشان کرد: روغنی زنجانی معتقد بود که صرف اصلاح قانون برنامه ما را به جایی نخواهد رساند بلکه باید همزمان چهار قانون برنامه و بودجه محاسبات عمومی کشور و قوانین مربوط به بانک مرکزی و قوانین مربوط به اقتصاد و دارایی کشور را اصلاح کنیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار مجلس ، صحن علنی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.