سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قوانین سختگیرانه یوفا در فیر پلی مالی

یوفا قصد دارد با تغییر قوانین فیر پلی مالی کنترل بیشتری روی باشگاه‌های خاطی داشته باشد.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، خریدهای فصل گذشته باشگاه پاری سن ژرمن که برای امضای قرارداد انتقال نیمار از بارسلونا و کلین امباپه از موناکو 400 میلیون یورو هزینه کرد،نگرانی هایی را به وجود آورد.

یوفا بعد از اعلام نارضایتی تیم هایی چون بایرن مونیخ، رئال مادرید، یوونتوس و بارسلونا اقدامات اخیر تیم ها ، برای پیشگیری از این خریدهای غیر عادلانه و نقض قوانین فیر پلی مالی از سوی تیم هایی چون پاری سن ژرمن، دست به تدابیر جدیدی زده است و با تغییر قوانین قصد دارد تا سختگیری های بیشتری را در نظر بگیرد.

طبق قوانین جدید تفاوت مبلغی که صرف خرید و فروش بازیکنان می شود نباید بیش از 100 میلیون یورو در سال باشد.یعنی اگر این قانون در فصل قبل اعمال می شد،پاریسی ها در ازای خرید 400 میلیون یورویی که داشتند باید تا 300 میلیون یورو بازیکن برای فروش در نظر می گرفتند.
همچنین طبق قوانین جدید بدهی باشگاه ها محدود شده است و نباید تا حدی بیشتر شود. در تعداد بازیکنان نیز کنترل بیشتری خواهد شد که مضمون این قانون مربوط به 2 باشگاه چلسی و منچسترسیتی بود که با بازیکنان قرضی تعداد بازیکنان تیم به 50 تا 60 نفر می رسد و این تعداد باید به 25 بازیکن محدود شود.

همچنین در خصوص محدودیت مبلغ قرارداد طرفین نیز صحبت هایی شد و طبق تصمیمات گرفته شده نباید درآمد باشگاه از 30% تجاوز کند.

بنابراین گزارش قوانین وضع شده یوفا در می 2018 در کمیته اجرایی یوفا مورد بررسی قرار خواهد گرفت و در فصل 2018/19 عملی می شود.


انتهای پیام/


تدابیر جدید یوفا برای فیر پلی مالی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.