سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نقش فرح در سرنگونی حکومت پهلوی +فیلم

عوامل متعددی زمینه‌های سقوط رژیم شاهنشاهی را فراهم آورد، یکی از این عوامل فرح دیبا بود که با دور شدن از مسائل سیاسی و امور دربار روند سقوط حکومت پهلوی را سرعت بخشید.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ عوامل و اشخاص مهمی در سرنگونی خاندان پهلوی نقش داشتند که می‌توان یکی از مهمترین آنها را نقش فرح دیبا در اداره دربار و سیاست گذاری‌ها عنوان کرد.

فرح از ثروت دربار برای خوش‌گذرانی‌های خود بهره می‌برد. روابط آزادانه و بی قید و بند او با رجال سیاسی و غیرسیاسی آن زمان و نیز اهانت‌های آشکار او به روحانیون به‌ویژه امام خمینی‌(ره) موجب اعتراض مردم شده بود و خشم آنها را برمی‌انگیخت.

 او از بیماری روحی و جسمی محمدرضا پهلوی که بعد از ماجرای 17 شهریور تشدید شده بود سوءاستفاده کرد و با همکاری رضا قطبی اقدام به نگارش متنی  برای سخنرانی شاه با هدف عذرخواهی از مردم و به قصد جلب رضایت آنها کرد؛ متنی که شاه هیچ  اطلاعی از آن نداشت. فرح و رضا قطبی تا دقایقی قبل از برنامه متن را به او نداده بودند. نتیجه این سخنرانی  جرقه‌های سقوط رژیم پهلوی را زد. به این ترتیب نقش فرح در انقلاب اسلامی و سقوط پهلوی نقشی برجسته شد. جزئیات این متن و نتیجه آن به طور مفصل در ویدئوی زیر ارائه شده است.

 

 انتهای پیام/

فرح یکی از عوامل سرنگونی درباریان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.