سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نزاع فردی ودسته جمعی بیشترین آسیب اجتماعی در استان ایلام است

نزاع های فردی و دسته جمعی حجم زیادی از پرونده های موجود در کلانتری ها و پاسگاه های انتظامی استان را به خود اختصاص داده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از  ایلام؛  فرزاد یاسمی معاون اجتماعی نیروی انتطامی استان ایلام بیان کرد: حجم زیادی از پرونده های موجود در کلانتری ها و پاسگاه های انتظامی به سبب نزاع های فردی و دسته جمعی است.

ساسان روندی مدیر کل پزشکی قانونی استان ایلام اظهار کرد: ۱۷.۶درصد از پرونده های این اداره کل در سال گذشته در مورد نزاع و خشونت بوده است.

محمد فرجی یکی از شهروندان استان گفت: اگر در زمان خشم و عصبانیت خود را کنترل کنیم یک عمر پشیمانی در پی نخواهیم داشت.

خشم دفاع از حقوق خود به شیوه خصمانه است

مهدی شریفی یکی از مدرسین دانشگاه   بیان کرد: انگیزه خشم معمولا دسترسی به اهداف و خواسته های شخصی است.

وی اضافه کرد: افراد چون به خواسته ها و اهداف خود نمی رسند و معمولا ناکام می شوند در این زمان دست به رفتار و اعمال خشونت آمیز و پرخاشگر می زنند هیجاناتی که به دنبال خشم می آیند معمولا عبارتند از زودرنجی، حسادت، افسردگی، اضطراب و حس انتقام جویی الزوم کنترل خشم در دوران کودکیست.

لزوم کنترل خشم در دوران کودکی

شریفی کنترل خشم در دوران کودکی را امری مهم دانست و گفت: بچه ها معمولا فیلم ها و برنامه های تلویزیونی زیادی می بینند که قهرمان این فیلم ها معمولا با دست زدن به اعمال پرخاشگرانه و خشونت آمیز به اهداف و خواسته های خود می رسند.

وی ادامه داد: این بچه ها چون الگوبردارهای خیلی قوی هستند از این فیلم ها الگوبرداری می کنند و آن را در زندگی واقعی اجرا می کنند.

علی باپیری یکی از روانشناسان استان اظهار کرد: در یک نزاع دسته جمعی کلی می توان علل خشم را به عوامل اجتماعی، فرهنگی، شخصی و موقعیتی دانست.

باپیری با اشاره به راهکار کنترل خشم، گفت: سعی کنیم از آن موقعیت و مکان خشم فاصله بگیریم، وضعیت را تغییر دهیم و به موقعیت هایی که هشدار دهنده خشم هستند را پیدا کنیم.

انتهای پیام/با

 

نزاع های فردی و دسته جمعی در ایلام

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.