سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نجات جان مصدومان حادثه انفجار گاز در ساری

مصدومان حادثه انفجار گاز منزل مسکونی پیش از ظهر امروز با تلاش ۲۴ امدادگران آتش نشانی و اورژانس نجات یافتند.

حسن کلانتری مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ساری در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،گفت: ۴ نفر از شهروندان که بر اثر انفجار در زیر آوار منزل مسکونی گرفتار شده بودند نجات یافتند.

وی با اشاره به اینکه این حادثه در ساعت ۷:۴۱ دقیقه صبح توسط شخص حادثه دیده و چند نفر از شهروندان به سامانه ۱۲۵ اطلاع رسانی شد، افزود: با دریافت این گزارش بلافاصله ستاد فرماندهی عملیات، آتش نشانان و گروه نجات ایستگاه ۲ و یک را به محل حادثه واقع در جاده گلما، روستای گلما اعزام کرد.

کلانتری گفت: محل حادثه یک ساختمان در طبقه همکف که از قسمت اتاق خواب که بر روی پیلوت بوده بطور کامل تخریب و موج انفجار موجب شکست شیشه منازل مسکونی مجاور شد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ساری با اشاره به اینکه متاسفانه در اثر این انفجار، آوار ساختمان بر روی ۴ نفر از ساکنین آن فرو ریخت، افزود: سه نفر از ساکنین در لحظات اولیه با کمک‌های مردمی از زیر آوار خارج و یک نفر دیگر در زیر آن گرفتار شد.

وی گفت: با اعزام ۳ دستگاه خودروی اطفایی و امداد ونجات به محل و حضور ۲۴ مامور آتش نشان با استفاده از تجهیزات امدادی اقدامات مربوط به ایمن سازی انجام و عملیات آوار برداری شروع شد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ساری افزود: در این عملیات ۲ ساعته، آتش نشانان توانستند آخرین مصدوم حادثه را با احتیاط کامل از زیر آوار خارج کنند.

کلانتری با اشاره به اینکه تحقیقات بیشتر در خصوص علت وقوع این حادثه هم اکنون از سوی کارشناسان آتش نشانی در حال انجام و بررسی است، گفت: با توجه به آسیب دیدگی مصدومین امدادگران اورژانس سریعاً آن‌ها را به بیمارستان منتقل کردند.

اشکپور سخنگوی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان مازندران نیز در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،گفت: در ساعت ۷:۳۷ امروز یکشنبه یکم بهمن خبر این حادثه به مرکز ارتباطات اورژانس مازندران اعلام شد.

وی افزود: این حادثه در اثر انفجار گاز خانگی در منطقه گلما ساری اتفاق افتاد.

سخنگوی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان مازندران گفت: سه دستگاه آمبولانس از پایگاه‌های اورژانس وفاییان، اسماعیلی و فرهنگ به حل حادثه اعزام شدند.

اشکپور افزود: دراین حادثه ۵ نفر که دو خانم ۲۸ و ۲۹ ساله و دو پسر بچه ۹ و ۵ ساله و آقای ۳۳ ساله مصدوم شدند.

وی گفت: آقای ۳۳ ساله به دلیل سوختگی به بیمارستان زارع و بقیه مصدومین به بیمارستان امام خمینی (ره) ساری منتقل شدند.

انتهای پیام/ر

نجات ۵ شهروند ناشی از انفجار گاز مسکونی

برچسب ها: آتش نشانی ، درمان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.