سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عارف در جمع خبرنگاران:

فراکسیون امید با افزایش قیمت حامل‌های انرژی مخالف است

رئیس فراکسیون امید گفت: فراکسیون امید با هرگونه افزایش قیمت حامل‌های انرژی به ویژه قیمت بنزین مخالف است. 

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدرضا عارف رئیس فراکسیون امید در حاشیه صحن علنی امروز (یکشنبه 1 بهمن ماه) با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه هفته آینده موضع رسمی این فراکسیون نسبت به افزایش قیمت حامل‌های انرژی در لایحه بودجه 97 گفت: کمیسیون تلفیق بودجه عدد پیشنهادی دولت مبنی بر افزایش قیمت بنزین را حذف کرده است اما اینکه چه اتفاقی خواهد افتاد در صحن مشخص خواهد شد.

وی ادامه داد: باید منتظر جلسات بررسی لایحه بودجه 97 در صحن علنی بود و پیشنهادهایی که در صحن مطرح می‌شود را بررسی خواهیم کرد.

عارف در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا موافق افزایش قیمت حامل‌ها هستید یا خیر، بیان کرد: جهت‌گیری اصلی فراکسیون امید این است که جلوی افزایش قیمت‌ها را بگیریم و این در طول جلسات کمیسیون تلفیق هم اعلام شده است، تلاش ما این است که بودجه را به سمت اقشار آسیب‌پذیر و حل مشکلات معیشتی مردم حرکت دهیم البته اقدامات خوبی هم در این مورد انجام گرفته است.

نماینده مردم تهران تأکید کرد: طی روزهای آینده جلساتی را در فراکسیون امید خواهیم داشت و موضع‌گیری‌ رسمی فراکسیون را درباره افزایش قیمت حامل‌های انرژی و موضوع گرانی اعلام می‌کنیم و پس از جمع‌بندی نهایی آن را به مردم اعلام می‌کنیم.

رئیس فراکسیون امید همچنین اظهار کرد: فراکسیون امید با هرگونه افزایش قیمت حامل‌های انرژی به ویژه قیمت بنزین مخالف است. 

وی پیرامون موضوع سوال از رئیس جمهور درخصوص موسسات مالی هم تصریح کرد: در دفتر فراکسیون امید جلسات متعددی با مسئولان مربوط بخصوص وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی برگزار کردیم و در مجموع نسبت به اقداماتی که انجام شده رضایت نسبی به وجود آمده است، زیرا در حدی که می‌توانستند تا ۲۰۰ میلیون تومان را به سپرده گذاران پرداخت کرده اند و امیدواریم با جدیت بیشتری پیگیری‌های لازم انجام شود.

عارف با بیان اینکه درخصوص موسسات مالی از رئیس بانک مرکزی جدول زمانبندی درخواست کرده ایم، گفت: مقرر شده تا کارگروه اقتصادی فراکسیون امید با بانک مرکزی جلسات خود را برگزار کند و در آینده نیز جلسه‌ای را با بانک مرکزی برگزار کنیم.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس با بیان اینکه سوال از مسئولان دولت حق نمایندگان است، اظهار کرد: به نظر می‌رسد که دولت اقدامات خوبی را انجام داده و اینکه ضرورت داشته باشد سوال از رئیس جمهور در صحن مطرح شود یا خیر به نظر طراحان و اقدامات دولت بستگی دارد.

رئیس فراکسیون امید مجلس در خصوص بازدید از زندان اوین ادامه داد: توافق شده تا بازدیدی از زندان اوین انجام شود و مطابق با این بازدید، در جلسه‌ای دیگر پیگیری‌های لازم انجام شود، اعتراض حق مردم است و مصریم اصل ۲۷ قانون اساسی به رسمیت شناخته شود و مردم نظراتشان را به هر طریقی که صلاح می‌دانند مطرح کنند. نکته مهم این است که باید بین اعتراض و عملیات تخریبی تفکیک قائل شویم که خوشبختانه هم مردم هم مسئولان خیلی سریع متوجه شدند و خط و صف خود را از تخریب کنندگان جدا کردند.

عارف در پاسخ به سوالی در مورد درخواست نمایندگان مبنی بر استفاده از پیام رسان‌های داخلی اظهار کرد: استفاده از پیام رسان‌های داخلی هم از نظر ملاحظات امنیتی و اینکه همه اطلاعات را حتی الامکان در داخل کشور نگهداری کنیم و هم اینکه می‌تواند سرویس بهتر و باکیفیت تری را ارائه دهد، قطعاً جزو اولویت‌های اصلی است، اما داشتن شبکه داخلی مانع استفاده از شبکه‌های غیرداخلی نمی‌شود و ما باید از هر امکانی در جهت اجرای اهداف برنامه‌های خود استفاده کنیم، ولی منع جواب نمی‌دهد و تنها راهی که وجود دارد انجام کار‌های فرهنگی و داشتن شبکه‌های داخلی قوی است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس در خصوص میزان پیشرفت شبکه ملی اطلاعات گفت: خیلی بهتر می‌توان کار کرد، با توجه به اولویت‌هایی که شبکه داخلی دارد و جزو دغدغه‌های ما است، انتظار این است که دولت با جدیت فعال شدن و داشتن ظرفیت مطلوب در شبکه داخلی را پیگیری کند.

رئیس فراکسیون امید مجلس بیان کرد: این شورا در چارچوب وظایف خود کار می‌کند، ولی شورای عالی فضای مجازی و بخصوص دبیرخانه این شورا می‌تواند بهتر و فعالتر کار کند و با نهاد‌هایی که در این حوزه دست اندرکار هستند مانند انجمن‌های علمی تعامل بیشتری داشته باشند.

انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.