سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

درسالروز درگذشت پدر طب اطفال ایران؛

طاهر احمدی: دکترقریب همپای مردم در مبارزات علیه رژیم ستم شاهی شرکت می‌کرد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: دکترقریب پدر پزشکی اطفال ایران همپای مردم در مبارزات علیه رژیم ستم شاهی شرکت می‌کرد.

دکتر طاهر احمدی پزشک اطفال و رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، گفت: دکتر قریب پدر پزشکی اطفال ایران  همواره به خدمت رایگان و دستگیری از بیماران نیازمند تاکید می‌کرد و همپای مردم در مبارزات علیه رژیم ستم شاهی شرکت می‌کرد و با اعلام مواضع انقلابی از سوی وزارت علوم پهلوی از کرسی تدریس دانشگاه اخراج شد.

دکتر طاهر احمدی با بیان اینکه  دکتر قریب  عمر خود را صرف خدمت به مردم کرد. افزود: دکتر قریب در بین ۵۰ دانشجوی نخبه پزشکی در پاریس به عنوان نفر اول برگزیده شد و پس از پایان تحصیلات علیرغم پیشنهاد برای تدریس در فرانسه به کشور بازگشت و به مردم ایران خدمت کرد.

وی اضافه کرد: تاسیس اولین بیمارستان تخصصی اطفال، تاسیس بانک خون، تربیت نسل پزشکان متخصص اطفال که هر کدام از اساتید برجسته این علم شدند باعث شده دکتر قریب به عنوان پدر علم پزشکی اطفال لقب گیرد.

امروز سالگرد درگذشت دکتر محمد قریب پدر علم پزشکی اطفال ایران و از چهره‌های ماندگار استان مرکزی است که اول بهمن ۱۳۵۳ در سن ۶۵ سالگی بر اثر بیماری سرطان درگذشت.

دکتر محمد قریب از پدر و مادری اهل گرگان استان مرکزی در تهران چشم به دنیا گشود و پس از اتمام تحصیلات در مدرسه ذوالفنون به عنوان دانشجوی پزشکی راهی پاریس شد.

انتهای پیام / ج

اول بهمن سالروز در گذشت دکترمحمد قریب

برچسب ها: اخبار پزشکی ، دکتری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.