سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اعلام امادگی میراث فرهنگی خراسان رضوی برای همکاری‌های دو جانبه با شهرداری

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری خراسان رضوی گفت:نگاه فرهنگی شهردار و اعضای شورای شهر مشهد قابل تقدیر است این فرصت مناسبی برای تعاملات و همکاری‌های دو جانبه است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ ابوالفضل مکرمی فر در دیدار با امیر شهلا، عضو شورای اسلامی شهر مشهد افزود:ورود شورای شهر شهرداری مشهد به موضوع توس نشانه نگاه در خور استان است که تاکنون این دید در شهرداری مشهد وجود نداشته است.


وی با اشاره به شناسایی ۶۰۰ نفر از مفاخرتوس با لقب توسی از جمله خواجه نصیرالدین توسی گفت: بر اساس بررسی‌های باستان شناسی قدمت آثار تمدنی توس در دهانه کشف رود به ۸۰۰ هزار سال می‌رسد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری خراسان رضوی تصریح کرد: همه باید در راستای افزایش آگاهی‌های عمومی تلاش کنیم و شهر تاریخی توس را به همه معرفی کنیم.
 
مکرمی فر افزود: اکثر مردم و گردشگران آرامگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی را می‌شناسند، اما غزالی، ارگ توس، برج رادکان و از شهر تاریخی توس اطلاعاتی ندارند.

وی ضمن انتقاد از القای مخالفت میراث فرهنگی با امور عمرانی و ساخت و ساز گفت: میراث فرهنگی آماده همکاری با شهرداری برای ایجاد دانشگاه، سالن ورزش‌های باستانی، خدمات اقامتی و رفاهی در توس است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری خراسان رضوی با ابراز خرسندی از دید فرهنگی اعضای شورای شهر گفت: برای انجام اقدامات مهم فرهنگی خراسان رضوی در کنار شهردار و شورای شهر هستیم.
 

اعضای شورای شهر و شهردار مشهد نسبت به توس تعصب خاصی دارند


 امیر شهلا عضو شورای شهر مشهد و سخنگوی شورای عالی استان‌های کشور هم در این دیدار  گفت: نگاه اعضای شورای شهر مشهد به مدیریت شهری، نگاهی کاملا فرهنگی است.

وی افزود: اعضای شورای شهر و شهردار مشهد نسبت به توس تعصب خاصی دارند و نشانه آن نیز ایجاد کمیسیون توس در شورای شهر بود.

سخنگوی شورای عالی استان‌های کشور با اشاره به برخی نارضایتی‌ها و مشکلات ایجاد شده برای مردم منطقه توس تصریح کرد:مشکلات مردم باید حل شود و برای ان تصمیم گیری درستی صورت بگیرد.

شهلا ابراز امیدواری کرد: مقدمات ثبت جهانی آرامگاه فردوسی باید به زودی انجام شود و شهرداری نیز پیگیر دکل‌های برق فشار قوی پشت آرامگاه که از مشهد تا ترکمنستان ادامه دارد و آسیب منظری زده و مانع ثبت جهانی آرامگاه توس است خواهد بود و مقبره امام محمد غزالی نیز می‌تواند به قطب جدید گردشگری تبدیل شود.
 

انتهای پیام//ف.ج
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.