سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

راه اندازی اولین مرکز آموزشی تخصصی کشت گلخانه‌ای

اولین مرکز آموزشی تخصصی کشت گلخانه‌ای در استان قزوین راه اندازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ در سی و نهمین جلسه شورای گفتگو‌ی دولت و بخش خصوصی مصوب شد: اولین مرکز آموزشی تخصصی کشت گلخانه‌ای در قزوین با مشارکت بخش خصوصی راه اندازی شود.

عبد المحمد زاهدی، استاندار قزوین در این جلسه بر ضرورت آموزش نیروی انسانی و آشنایی با دانش و فناوری روز در کشت گلخانه‌ای تاکید کرد.

عبد المحمد زاهدی افزود: برای حل مشکلات تولید و اشتغال دولت و بخش خصوصی باید با هم همکاری کنند.

وی همچنین گفت: برای افزایش آگاهی مردم، قوانین و مقررات هر اداره باید در سایت آن بار گذاری شود و اطلاعات به صورت شفاف در اختیار مردم قرار گیرد.

استاندار، قرار دادن انتقاد کننده‌ها در لیست سیاه را بی عدالتی دانست و گفت:: مردم باید به راحتی صحبت کنند و انتقاد سازنده راهی برای اصلاح است.

به گفته‌ی زاهدی بیش از ۴۰ درصد دارایی‌های بانک املاک تملک شده است و تملک واحد‌های تولیدی به زیان بانک است چرا که هم تولید را متوقف و هم نقدینگی بانک راکاهش می‌دهد.

علیرضا کشاورز قاسمی، رئیس اتاق بازرگانی استان قزوین هم در این جلسه گفت: به دلیل نداشتن دانش فنی و نیروی فنی ماهر کشت گلخانه‌ای اقتصادی نیست، ولی با راه اندازی مرکز آموزشی هم تکنولوژی و دانش فنی به کشاورزان انتقال داده می‌شود.

کشاورز قاسمی اضافه کرد: کشت گلخانه‌ای یکی از استراتژی‌های اصلی وزارت جهاد کشاورزی است و توسعه ۴۸ هزار گلخانه در مدت زمان ده سال و امکان تولید محصول صادراتی از برنامه‌های این وزارتخانه است.

در این جلسه همچنین درباره بهبود فضای کسب و کار و واگذاری آن به بخش خصوصی گفتگو شد

رئیس اتاق بازرگانی استان با تاکید بر حمایت از بخش خصوصی گفت: واحد‌های تولیدی نمی‌توانند از تمام ظرفیت‌های تولیدی خود استفاده کنند وقیمت تمام شده کالا‌های تولیدی بالا و سود آن کم است و چاره‌ای باید برای آن اندیشیده شود.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان هم از اجرایی نشدن برخی از مصوبات این شورا گلایه کرد و گفت: مصوب شده است اقدامات اجرایی علیه واحد‌های تولیدی انجام نشود، اما شاهد اجرای آن هستیم.

علی محمد زمانی گفت:: یکی از بانک‌های استان بدون اطلاع قبلی یکی از واحد‌های دانش بنیان را به نفع بانک مصادره و به مزاید گذاشته و در برخی موارد حساب واحد‌های تولیدی مسدود شده است.

زمانی گفت: نداشتن ثبات و پایداری در تصمیم گیری مدیران، سرمایه گذاران بخش تولید و صنعت را فراری می‌دهد.

پور امیدی، مدیر کل امور مالیات استان هم در این جلسه گفت: این اداره بر اساس تصمیمات استانی برای حمایت از تولید و اقتصاد مقاومتی گام بر می‌دارد.

پور امیدی اضافه کرد: تعدادی از مودیان از برخی از اقدامات اجرایی، نارضایتی دارند، ولی دریافت مطالبات مالیاتی ضروری است.

وی افزود: باید به درآمد‌های مالیاتی نگاه ملی کرد و نگاه دولت و مجلس شورای اسلامی در بودجه سال اینده هم بر این است که در صورت داشتن در آمد به آن استان اعتبار بیشتر اختصاص می‌یابد.

انتهای پیام/

 

برگزاری جلسه شورای گفتگو‌ی دولت و بخش خصوصی 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.