سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اکران بیش از ۵۰ اثر منتخب چهل و هفتمین جشنواره فیلم رشد در فارس

رئیس گروه بررسی محتوا‌ی آموزشی و پرورشی آموزش و پرورش فارس از آغاز اکران ۵۵ اثر منتخب چهل و هفتمین جشنواره فیلم رشد در استان خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ حمید رضا آذری مدیر کل آموزش و پرورش فارس در مراسم افتتاحیه مروری بر آثار چهل و هفتمین جشنواره فیلم رشد در مناطق فارس اظهار کرد: یکی از اهدف مهم نظام تعلیم و تربیت، ایجاد تغییر رفتار و نگرش در خروجی خود، یعنی دانش آموزان فارغ التحصیل است که می‌تواند موجب تحول در جامعه شود.

وی با تاکید بر اینکه یادگیری زمانی موثر است که موجب تغییر رفتار شود، افزود: یکی از روش‌های تغییر رفتار در دانش آموزان بهره گیری از ظرفیت هنر و بویژه هنر نمایش است، چرا که فیلم بیشتر از روش سخنرانی و شنیداری می‌تواند موجب یادگیری و پایداری آن شود.
وی با بیان اینکه این جشنوراه همواره مورد استقبال بسیاری از دانش آموزان و فرهنگیان فارس بوده است، گفت: جشنواره فیلم رشد فرصت مناسبی است برای دانش آموزان تا با بهره گیری از قابلیت‌ها و ظرفیت هنری خود، بر اساس نیاز جامعه به تولید محتوا دست زنند.

رئیس گروه بررسی محتوا‌ی آموزشی و پرورشی آموزش و پرورش فارس نیز اظهار کرد: در چهل و هفتمین جشنواره بین المللی فیلم رشد، در مجموع یک هزار و ۲۵۷ اثر هنری در قالب مستند، پویانمایی و انیمیشن، فیلم‌های کوتاه و فیلم‌های بلند در موضوعات آموزشی، علمی و تربیتی در ۱۰ محور به دبیرخانه این جشنواره در مشهد ارسال شد.

یزدان دشتیان با ببان اینکه در بخش بین الملل این جشنواره ۳۷ کشور از سراسر دنیا نیز شرکت داشتند، ادامه داد: از مجموع آثار ارسالی به دبیرخانه این جشنواره ۲۶۱ اثر برای داوری توسط داوران جشنواره انتخاب شده است که ۳ اثر از این آثار متعلق به دانش آموزان و فرهنگیان فارس است.

وی اضافه کرد: در بخش فرهنگیان فیلمساز، فیلم مستند مدیر مدرسه توسط عبدالرحمن آقایی به این جشنواره ارسال شده بود که در بخش پایانی این جشنواره ضمن کسب رتبه اول، موفق به دریافت تندیس زرین، لوح افتخار و جایزه نقدی شد و فیلم فیلم همکار فرهنگی، خانم خرمندار نیز که با موضوع سواد آموزی تهیه شده بود، توانست به مرحله داوری پایانی این جشنواره راه یابد.

دستیان بیان کرد: در بخش دانش آموزی نیز داستان کوتاه «پدر بذر بود» اثر دانش آموز، ماندانا هوشمندیان، دانش آموز هنرستان نمونه دولتی مهر ناحیه یک آموزش و پرورش شیراز، ضمن کسب رتبه سوم در این بخش، موفق به دریافت دیپلم افتخار و جایزه نقدی جشنواره نیز شد.

رئیس گروه بررسی محتوا‌ی آموزشی و پرورشی آموزش و پرورش فارس گفت: از ۳۰ دی ماه تا ۴ بهمن ماه، ۵۵ اثر منتخب این جشنواره در ۴۰ منطقه آموزش و پرورش فارس برای دانش آموزان، فرهنگیان و اولیای آن‌ها پخش خواهد شد.

انتهای پیام/ن

چهل و هفتمین جشنواره فیلم رشد در فارس

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.