سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قرنطینه شدن مرزهای کهگیلویه و بویراحمد برای مقابله با آنفلوانزا

مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد از قرنطینه شدن مرزهای استان با هدف جلوگیری از خطر آنفلوانزای فوق حاد پرندگان خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ؛ عبدالله بهمنش مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: مرزهای این استان از جمله مرز با استان فارس و اصفهان به هدف جلوگیری از خطر آنفلوانزای فوق حاد پرندگان قرنطینه شده است.

وی با بیان اینکه از ورود مرغ‌ و طیور بدون مجوز دامپزشکی به کهگیلویه و بویراحمد ممانعت می‌شود، عنوان کرد: انتظار می‌رود مردم از مرغ‌های کشتارروز استفاده کنند زیرا در این صورت امکان شیوع این بیماری به حداقل می‌رسد.

بهمنش با بیان اینکه شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان کهگیلویه و بویراحمد را تهدید می‌کند، ابراز کرد: با اقدامات انجام شده آنفلوانزای فوق حادپرندگان سال 96 در 5 کانون این استان کنترل شد.

مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد افزود: با نمونه‌گیری از طیور سنتی، بومی و پرنده‌های وحشی تاکنون هیچ مورد مثبتی از آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در سطح استان گزارش نشده است.

بهمنش رال‌های تنفسی، سرفه، سیاه شدن تاج، ریش و ساق پا را از علائم بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان عنوان کرد و گفت: انتظار می‌رود به محض دیدن این نشانه‌ها در پرندگان مراتب به دامپزشکی اطلاع رسانی تا در زمینه کنترل این بیماری اقدامات لازم صورت گیرد.

انتهای پیام/ش

مرزهای کهگیلویه و بویراحمد برای مقابله با آنفلوانزا قرنطینه شد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.