وی افزود: در حال حاضر و بیش از گذشته نیازمند تحولات ساختاری و برخورداری از هوش حرفه ای، اشراف اطلاعاتی، مدیریت فرایندها و روندهای تخصصی در جامعه روابط عمومی کشور به ویژه در مجموعه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هستیم.
شریف "هوش رسانه ای" را حرکت آگاهانه مبتنی بر شناخت، اطلاعات و قابل محاسبه و برآورد دانست و تصریح کرد: روابط عمومی فاقد هوش رسانه ای به جای بازی در زمین حریف در زمین خودی بازی می کند و به دروازه خودی گل می زند.
مسئول روابط عمومی کل سپاه خاطرنشان کرد: کسی که شناخت سازمانی، انگیزه، اطلاعات و قدرت تحلیل ندارد و نمی داند که در روابط عمومی و رسانه های سپاه باید چگونه و برای چه گام بردارد و در کجا چه اقدامی انجام دهد و یا از ابزارها و ظرفیت های در اختیار چگونه استفاده کند، نمی تواند عنصری موفق و تأثیرگذار باشد.
سخنگوی سپاه با اظهار خرسندی از روند موفق و روبه رشد مجموعه روابط عمومی سپاه در رده های مختلف و اشاره به اقدامات و سناریوهای افتخارآمیز رسانه ای این نهاد خاطر نشان کرد: نمایش اقتدار دفاعی و موشکی در رزمایش ها، انعکاس خدمات و کارکردهای سپاه در عرصه ی سازندگی و خدمت رسانی به مردم به ویژه در مناطق محروم کشور و نیزامداد رسانی به مردم در هنگام زلزله و بلایای طبیعی، هدف قرار دادن مقر فرماندهی و پشتیبانی داعش و گروهک های تروریستی شکست خورده در دیرالزور سوریه و مهم تر از همه اعلام پایان خلافت خودخوانده داعش در منطقه و پیروزی جبهه مقاومت اسلامی بر حامیان خبیث آن، از جمله اقدامات رسانه های این نهاد دانست که با مشارکت و همت اصحاب رسانه به ویژه رسانه ملی، موجبات افتخار و خرسندی ملت ایران و بلکه ملت های منطقه را فراهم آورده است.
شریف با اشاره به مأموریت های ذاتی و رسالت خطیر روابط عمومی سپاه گفت: انعکاس و معرفی شایستگی ها، کارکردها، توانمندی ها و نقش آفرینی های سپاه در دفاع از انقلاب اسلامی و پیش برندگی نظام و ملت ایران با شیوه های مؤثر و موفق با بهره گیری از ابزارها و فرصت های رسانه ای به جامعه و افکار عمومی شالوده رسالت روابط عمومی سپاه به شمار می رود.
وی تأکید کرد: امروز در شرایطی که جبهه رسانه ای و دستگاههای سخن پراکنی سلطه و صهیونیسم با سرمایه گذاری همه جانبه و بکارگیری ترفندهای مختلف درصدد هستند چهره افتخارآمیز و امنیت آفرین سپاه نزد افکار عمومی را تخریب و بین این نهاد انقلابی و مردمی با مردم عزیز کشورمان شکاف و فاصله ایجاد کند، نقش روابط عمومی عزیز کشورمان در این عرصه بسیار حساس، مهم و تعیین کننده است.
شریف ارائه تصویر واقعی سپاه به جامعه و تلاش هوشمندانه در صیانت از آن را مسئولیت سنگین و خطیر روابط عمومی سپاه دانست و با تأکید بر اینکه نباید به تلاش های جاری که تحقیقاً تأثیرگذار هم هستند قانع شد؛ خاطرنشان کرد: استعدادگرایی و تعمیق تلاش ها برای مهارت آموزی و هدف مند سازی آموزش های تخصصی، تقویت رویکردها و رفتار حرفه ای و توجه به اصل شایسته سالاری از مؤلفه های مهم در روند حرکت جاری در روابط عمومی سپاه است که به فضل الهی آثار و پیامدهای تحول زای خود را آشکار کرده است موفقیت بیش از پیش آن را تضمین خواهد کرد.
سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با قدردانی از اهتمام و همت جامعه رسانه ای کشور به ویژه رسانه ملی و خبرگزاری های اصلی و مرجع در صیانت از چهره سپاه برابر هجمه های امپریالیسم رسانه ای غرب و اظهار امیدواری نسبت به بسط و گسترش تعاملات و ارتباطات فی مابین روابط عمومی سپاه با اصحاب رسانه تصریح کرد: هوشمندی ملت و تلاش های تحسین برانگیز رسانه های کشور به ویژه سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در انعکاس هنرمندانه و غرورانگیز توانمندی ها و دستاوردهای دفاعی و امنیت افزای سپاه که به صورت واقع بینانه و پرهیز از هرگونه بزرگ نمایی حاصل شده است، آمال و آرزوهای شیطانی جبهه دشمن در ایجاد شکاف و فاصله بین سپاه و مردم را با شکست مواجه ساخته است.
در پایان این گردهمایی از مدیران و رده های برتر روابط عمومی سپاه در سراسر کشور با اهدای لوح سپاس قدردانی شد.
گفتنی است در همایش دو روزه مسئولین روابط عمومی سپاه، حجت الاسلام والمسلمین سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه، سردار سرتیپ پاسدار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه، سردار سرتیپ پاسدار مسعود جزایری سخنگوی ارشد و معاون ستاد کل نیروهای مسلح، سردار سرتیپ پاسدار محمد حسین سپهر معاون هماهنگ کننده نمایندگی ولی فقیه در سپاه و حجت الاسلام والمسلمین سید رمضان موسوی مقدم قائم مقام سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی، در سخنانی به ارائه دیدگاههای خود پیرامون سرمایه اجتماعی سپاه و راه کارهای حفظ و ارتقای منزلت این نهاد انقلابی و مردمی و الزامات و ضرورت های پیش رو پرداختند.
انتهای پیام/
خدا دشمنان اسلام را انشالله هرچه زودتر نابود و محو کنه .