وی افزود: سهم حمل و نقل عمومی طی ده سال گذشته با راهاندازی خطوط مترو کمتر شده و امروزه شاهد افزایش سهم خودروی سواری و شخصی در تهران هستیم.
پورسید آقایی تصریح کرد: برای توسعه شهر باید بر مبنای TOD باشد و همه چیز را به نفع عابران و به ضرر خودروها تغییر دهیم.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهر تهران با اشاره به اینکه وضع حمل و نقل عمومی تهران مطلوب نیست، گفت: امیدوار هستیم با بهرهبرداری از پروژههای در حال ساخت وضعیت بهتری را در تهران اجرا کنیم.
وی ادامه داد: اصل بعدی نفوذپذیری است، نباید طول کوچه بندی ها بیشتراز ۱۵۰ متر باشد و اگر طول معبری زیاد شد، می توان با ساخت پیاده راه آن را جبران کرد.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اصول دیگر توسعه TOD را یکپاچه بودن زون ها، متصل شدن آنها به یکدیگر و امکان انتقال پیاده از یک زون به زون مجاور دانست و ادامه داد: از دیگر اصول توسعه TOD، عابرمحور بودن است نه خودرومحوری، ضمن اینکه باید هر چهار مود حمل و نقل در شهر شامل پیاده، دوچرخه، حمل و نقل عمومی و حمل و نقل شخصی توسعه داده شود تا به هزینه استفاده از خودروی شخصی بیفزاییم.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهر تهران با تأکید بر اینکه پیادهروی مادر طراحی شهرها به شمار میرود، یادآور شد: باید با اجرای صحیح مبلمان شهری و فضای سبز بتوانیم توسعه مبتنی بر حمل و نقل همگانی را طراحی کنیم.
انتهای پیام /