سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئيس كميته مخاطرات زلزله خراسان رضوی؛

گسل جنوبی مشهد پتانسیل لرزه خیزی دارد

رییس کمیته مخاطرات زلزله اداره کل راه و شهرسازی استان خراسان رضوی گفت: بر اساس شواهد گسل جنوبی مشهد می‌تواند در زمره گسل‌های دارای پتانسیل لرزه خیزی تلقی شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛  مهندس محمدرضا مهردوست افزود:  به لحاظ زمین شناسی در این بخش شهر مشهد گسلی وجود دارد و مطالعات زیادی بر روی این گسل در حال انجام است که به زودی گزارش دقیق آن توسط کارشناسان مربوطه آماده و ارائه می‌شود.

وی تصریح کرد: براساس شواهد این گسل می‌تواند در زمره گسل‌های دارای پتانسیل لرزه خیزی تلقی شود که می‌تواند بخشی از ساخت و ساز مهم مشهد که در این بخش واقع شده است را در هنگام فعالیت و زلزله دچار خسارت نماید.

مهردوست درباره تاب آوری ساخت و ساز‌های فعلی شهر مشهد در برابر لرزه‌های محتمل ناشی از گسل‌های اطراف این شهر گفت: در ۱۵ سال گذشته ساخت و ساز شهری در شهر مشهد با تلاش نهادها، ادارات ذی ربط و همچنین جامعه مهندسی پیشرفت قابل توجهی داشته است، که این به همت مهندسان طراح و ناظر و نظارت عالیه در سازمان نظام مهندسی استان بوده است.

رییس کمیته مخاطرات زلزله اداره کل راه و شهرسازی استان خراسان رضوی افزود :در حال حاضر در شهر مشهد ساختمانی بدون پی نواری و اسکلت فلزی با بتنی مقاوم در برابر زلزله، مهاربند جانبی (بادبند- دیوار برشی) و سقف بتنی اجرا نمی‌شود.

 
انتهای پیام//ف.ج
 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.