سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئوفیان در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان تشریح کرد؛

جزئیات طرح اقتصادی حزب اسلامی ایران زمین/برگزاری اجلاس دبیران استان‌های غرب کشور این حزب در 5 و 6 بهمن

دبیرکل حزب ایران زمین از برگزاری دومین اجلاس دبیران استان‌های غرب کشور تشکل متبوعش خبر داد.

ابوالقاسم رئوفیان دبیرکل حزب ایران زمین در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره برنامه‌های تشکل متبوعش، اظهار کرد: طبق برنامه ازپیش تعیین شده حزب تا پایان سال جاری با برگزاری اجلاس چهارگانه دبیران استانی در چهارمنطقه شمالی، غربی، شرقی و جنوبی کشور به دو بحث مهم تدوین سیاست‌های حزبی و ایجاد بستری مناسب به منظور فعالیت‌های اقتصادی خواهیم پرداخت.

وی ادامه داد: اولین اجلاس منطقه‌ای ما با حضور دبیران استان‌های شمالی کشور 21 و 22 دی در نوشهر برگزار شد. همچنین دومین اجلاس با دعوت از دبیران استان‌های غربی 5 و 6 بهمن در شهر سنندج برپا خواهد شد.

دبیرکل حزب اسلامی ایران زمین با اشاره به برگزاری اجلاس سراسری دبیران استان‌های جنوبی و شرقی تشکل متبوع خود تا پایان سال جاری، گفت: در این قبیل اجلاس‌ها معمولا چند دستور کار مهم از جمله مباحث مربوط به احزاب و گروه‌های سیاسی، بررسی راهکارهای نهادینه کردن تحزب در کشور، بررسی و ارزیابی عملکرد دولت در انتخاب وزرا، استانداران و مدیران ارشد در استان‌ها و نحوه عملکرد مجلس در این مورد را داریم.

رئوفیان تصریح کرد: همچنین انجام بحث‌های مقدماتی درباره انتخابات مجلس یازدهم، برگزاری مجمع عمومی فوق‌العاده جهت تطبیق اساسنامه با قانون جدید احزاب و انتخاب اعضای شورای مرکزی پنجم در خرداد 97 موارد دیگر دستور کار این اجلاس است.

دبیرکل حزب اسلامی ایران زمین اضافه کرد: مقام معظم رهبری امسال را به نام سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نامگذاری کردند با توجه به اهمیت این مقوله مهم یکی از فعالیت‌های پایان سال ما بررسی عملکرد نهادهای مختلف از جمله دولت در تحقق شعار سال خواهد بود.

وی با اشاره به طرح حزب اسلامی ایران زمین برای ایجاد رونق اقتصادی در کشور، بیان کرد: ما تدوین طرحی جامع را در دستور کار داریم که براساس آن بنیه اقتصادی حزب اسلامی ایران زمین و اعضایمان در جایگاه حقیقی نه حقوقی و بنیه اقتصادی کشور هم تقویت خواهد شد.

رئوفیان ادامه داد: براساس قانون، احزاب و تشکل‌ها نمی‌توانند فعالیت اقتصادی داشته باشند و از طرفی جهت حفظ استقلال حزبی و وابسته نبودن به دیگران، همواره از روی آوردن به رانت و پذیرش حمایت کننده مالی پرهیز کرده‌ایم بنابراین باید راهی برای تامین هزینه‌ها پیدا می‌کردیم.

دبیرکل حزب اسلامی ایران زمین با اشاره به جزئیات طرح مذکور، تصریح کرد: ما با شرکت‌های مختلف تفاهم نامه امضا می‌کنیم که براساس آن هر کدام از طرفین تعهداتی را می‌پذیرند و از درآمدهای ایجاد شده نیز دفاتر حزب در مرکز و استان‌ها اداره خواهند شد.

وی گفت: در اجلاس اخیر نوشهر با دعوت از فعالان اقتصادی، شرکت‌های بازرگانی-خدماتی و حقوقی راه‌های پیشرفت اقتصادی را مورد بحث و بررسی قرار دادیم و به نتایج خوبی رسیدیم.

دبیرکل حزب اسلامی ایران زمین درباره ردیف پیشنهادی یارانه احزاب در بودجه 97، افزود: نباید امیدی به پرداخت این یارانه داشت احزاب باید خود راهی برای تامین هزینه‌هایشان پیدا کنند.

رئوفیان با تاکید بر اینکه انتظار برای کمک دولت به احزاب به نتیجه خاصی منجر نخواهد شد، ادامه داد: در لایحه بودجه 97 رقمی حدود 5 میلیارد تومان یارانه برای احزاب در نظر گرفته شده است و مشخص نیست سازوکار تخصیص آن چگونه است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.