سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سه برابر شدن کشتار غیرنظامیان در حملات هوایی ائتلاف آمریکا پس از روی کار آمدن دولت ترامپ

سازمان غیردولتی ایروارز اعلام کرد شمار غیرنظامیانی که از زمان روی کار آمدن دولت ترامپ در آمریکا در حملات ائتلاف کشورهای خارجی در عراق و سوریه کشته شدند، سه برابر شده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، یک سازمان غیردولتی با انتشار بیانیه ای اعلام کرد شمار غیرنظامیانی که سال گذشته و از زمان روی کار آمدن دولت ترامپ در آمریکا در حملات (به اصطلاح) ائتلاف کشورهای خارجی تحت فرمان این کشور در عراق و سوریه کشته شدند، نسبت به سال 2016، سه برابر شده است.

سازمان غیردولتی ایروارز Airwars (دیده بان جنگ هوایی ائتلاف ضدداعش) در گزارش خود اعلام کرد علت افزایش تلفات غیرنظامیان عراقی و سوری در حملات ائتلاف آمریکایی در سال گذشته، حمله به مراکز و مناطق پرجمعیت شهری که تحت کنترل تروریست‌های داعش قرار داشت، اعلام شده است.

طبق بیانیه این سازمان غیردولتی، سال گذشته در عراق و سوریه در 766 حمله مرگبار نیروهای ائتلاف، در مجموع بیش از شش هزار غیرنظامی کشته و بیش از 2440 نفر نیز زخمی شدند. در حالی که سال پیش از آن در مجموع 1904 نفر در حملات ائتلاف در این دو کشور کشته شده بودند.

سازمان غیردولتی ایروارز مستقر در لندن در گزارش خود از افزایش 215 درصدی تلفات غیرنظامیان در حملات سال گذشته ائتلاف آمریکایی در عراق و سوریه خبر داد. این سازمان غیردولتی که از روزنامه نگاران و محققان تشکیل شده است تابستان سال 2014 کار خود را در لندن آغاز کرد.

ایروارز شمار غیرنظامیانی را که در حملات هوایی ائتلاف آمریکایی و همچنین جنگنده های روسی در عراق و سوریه کشته می شوند، ثبت می کند. طبق بیانیه ایروارز، ائتلاف آمریکایی در سال گذشته 11.573 حمله هوایی و توپخانه ای در عراق و سوریه انجام داد که افزایشی پنجاه درصدی را نسبت به سال پیش از آن نشان می دهد.

هفتاد و یک درصد این حملات در سوریه و بیست و نه درصد آنها در عراق صورت گرفت. ایروارز تاکید کرد افزایش بی سابقه شمار کشته شدگان غیرنظامی در عراق و سوریه در حملات ائتلاف آمریکایی با آغاز ریاست جمهوری دونالد ترامپ در آمریکا همراه شده و همین مسئله نشان می دهد که دولت جدید آمریکا در سیاستهای خود توجه چندانی به حفاظت از جان غیرنظامیان ندارد.

انتهای پیام/

بی تفاوتی دولت ترامپ درباره کشتار غیرنظامیان در عراق و سوریه

برچسب ها: آمریکا ، سوریه ، عراق
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۱:۱۵ ۳۰ دی ۱۳۹۶
با رفتن آمریکا از سوریه عراق لبنان اردون مصر توروکیه آرامش به این کشورها باز می گردد