سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

روسیه، اوکراین را به تلاش برای آغاز جنگی جدید متهم کرد

رأی پارلمان اوکراین به قانونی که درگیری مسلحانه مستمر در غرب این کشور را «اشغالگری موقت روسیه» توصیف می‌کند، واکنش مسکو را برانگیخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، روسیه روز پنجشنبه مقامات اوکراین را به آماده شدن برای «جنگ جدید» پس از رای پارلمان این کشور به قانونی که درگیری مسلحانه مستمر در غرب اوکراین را «اشغالگری موقت روسیه» توصیف می کند متهم کرد.

وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه ای اعلام کرد: «ممکن نیست این اقدام اوکراین را چیزی غیر از آماده شدن برای جنگ جدید بنامیم». وزارت امور خارجه روسیه در این بیانیه درباره «وخامت خطرناک» اوضاع در اوکراین و پیامدهای غیر قابل پیش بینی آن برای صلح و امنیت جهانی هشدار داد.

در این بیانیه آمده است با تصویب این قانون در اوکراین، پترو پوروشنکو، رئیس جمهور این کشور، از قدرت نامحدودی مشابه قدرت دیکتاتورها برای سرکوب هر اعتراضی برخوردار می شود. بر اساس این بیانیه، اوکراین با تصویب قانون جدید موافقتنامه میسنک و همه ساز و کارهای موجود را برای حل بحران این کشور دفن کرد.

قانونی که روز پنجشنبه با رای مثبت 280 نماینده پارلمان اوکراین تصویب شد حمله مسلحانه روسیه را (به اوکراین) محکوم و مناطق تحت سیطره دو جمهوری خود خوانده دونتسک و لوهانسگ در شرق اوکراین را «اراضی اشغالی موقت» توصیف می کند.

 

انتهای پیام/

واکنش روسیه به قانون مصوب پارلمان اوکراین درباره مناطق مورد مناقشه

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.