سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آموزش مهارت‌های زندگی خود مراقبتی به دانش آموزان عشایر

مهارت‌های زندگی خود مراقبتی در مدارس عشایری آموزش داده می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ لیلا نورافشان رئیس اداره مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش فارس اظهار کرد: به منظور ارتقای بهداشت روانی و پیشگیری اولیه از آسیب‌های اجتماعی، برای دانش آموزان دختر پایه ششم در مناطق عشایری فارس کارگاه آموزش مهارت‌های زندگی خود مراقبتی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: این دوره‌های آموزشی برای دانش آموزان مناطق عشایری شهرستان‌های فسا، داراب و نی ریز آغاز شده است و در آینده نزدیک برای دانش آموزان عشایری در مناطق و شهرستان‌های فراشبند، قیر و کارزین و کازرون هم برگزار می‌شود.

رئیس اداره مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش فارس بیان کرد: ارتقای بهداشت جسمانی، بهداشت روانی و پیشگیری اولیه از آسیب‌های اجتماعی مانند اعتیاد، خودکشی، بزهکاری و انواع مختلف بی بند و باری هدف اصلی این برنامه است.

نورافشان با بیان اینکه ساختار برنامه‌ها در قالب الگوی مراقبت اجتماعی است، تصریح کرد: با توسعه ظرفیت‌ها و تقویت عوامل محافظت کننده کودکان و نوجوانان می‌توان عوامل مخاطره آمیز آنان را کاهش داد.

رئیس اداره مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش فارس ابا اشاره به توزیع بسته‌های خود مراقبتی و بهداشتی با هدف پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در بین دانش آموزان اضافه کرد: برای دانش آموزان و اولیای آن‌ها مسابقاتی در قالب انشا و نقاشی با موضوع "چه کنیم فرزندانمان به سیگار و قلیان مبتلا نشوند و پیامد‌ها و عوارض مصرف دخانیات بر بدن" پیش بینی شده است.

انتهای پیام/ن

برگزاری دوره آموزشی مهارت‌های زندگی خود مراقبتی برای دانش آموزان عشایر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.