وی ادامه داد: همزمان با شروع نیم سال دوم تحصیلی یعنی 23 بهمن ماه دورهها آغاز شده و تا پایان این نیم سال دوم پودمان اول عملی و نظری ادامه مییابد.
معاون آموزشی دانشگاه فرهنگیان تصریح کرد: در هر رشتهای مهارت آموزان یک درس غیر حضوری هم دارند و در پایان پودمان اول در آزمون کتبی شرکت میکنند که شامل موارد دانشی و عملکردی است و با اخذ 65 درصد نمره، جواز ورود به پودمان دوم را پیدا میکنند.
وی افزود: مهارت آموزان در پودمان دوم با توجه به احراز صلاحیتی که شدند وارد کلاسهای درس میشوند و یک سال تحصیلی با حضور یک معلم راهنما به آموزش دانش آموزان خواهند پرداخت.
موسی پور تصریح کرد: معلم راهنمای مهارت آموزان در کلاسهای درس از طریق ارائه گزارش های مهارت آموزان همچنین بررسی از طریق همکاران وی در مدرسه و دانش آموزان کلاس فعالیتهای مهارت آموزان را ارزیابی میکنند.
معاون آموزشی دانشگاه فرهنگیان گفت: حضور معلم راهنما در کنار مهارت آموز صرفا با هدف ارتقاء سطح کاری مهارت آموزان بوده و این معلمان سعی میکنند تجارت عملکردی خود را در اختیار مهارت آموزان قرار دهند، در واقع انتقال تجربیات از طریق درس پژوهی که با فرهنگ ما بومی شده است، انجام می شود.
وی بیان کرد: مهارت آموزان علاوه بر آنکه از حضور معلم راهنما بهره میگیرند، استادی در دانشگاه دارند که مبانی آموزش پژوهی را از این طریق میآموزند و تا حدی به نوشتن تجارب معلمی هدایت میشوند.
معاون آموزشی دانشگاه فرهنگیان تصریح کرد: به طور کلی با توجه به رشتههای تحصیلی مختلف مهارت آموزان، بازه زمانی حدود 650 تا 850 ساعت آموزشی برای آنها در نظر گرفته شده است و ساعت کار آموزی آنها هشت ساعت در هفته در طول یک سال تحصیلی تعریف شده است که زمانی حدود 250 ساعت را شامل میشود.
موسی پور تصریح کرد: امسال سهم دانشگاه فرهنگیان برای برگزاری دورههای مهارت آموزی پنج هزار نفر بوده که در 20 رشته شرکت میکنند و سعی کردیم با توجه به انتقادات و پیشنهادات دورههای قبل بازبینی در برنامهها داشته باشیم.
وی یادآور شد: بازبینی در شورای دانشگاه انجام شده و تا هفته اول بهمن ماه تغییرات برای برگزاری دورهها اعمال خواهد شد.
انتهای پیام/