وی با اشاره به عمر بالای اکثر اتوبوسهای درونشهری ابراز کرد: میانگین عمر ناوگان اتوبوسرانی 9 سالگی و در آستانه فرسودگی قرار دارد که با فراخوانی به شرکتهای خصوصی از آنها خواستهشده برای نوسازی ناوگان خود اقدام کنند.
مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم ادامه داد: 90 درصد ناوگان اتوبوسرانی قم بخش خصوصی بوده که قرار است در فاز نخست ابتدا اتوبوسهای ملکی نوسازی شود و سپس در فاز دوم در سال 97 با توجه به رسیدن عمر اتوبوسهای بخش خصوصی به استاندارد 10 سال کار نوسازی آنها در دستور کار قرار گیرد.
وی از حمایت نکردن دولت در سالهای گذشته برای نوسازی اتوبوسهای درونشهری خبر داد و گفت: از سال 88 دولت هیچ مبلغی از سهم خود بابت نوسازی ناوگان اتوبوسرانی که مصوب شده را تخصیص و پرداخت نکرده است.
مؤمنی با تأکید بر اینکه دولت طی سالهای گذشته در بخش نوسازی و یارانه کرایه اتوبوسها به تعهدات خود عمل نکرده است، خاطرنشان کرد: سهم دولت برای یارانه هر سال سه میلیارد تومان بوده که در سالهای گذشته پرداختنشده است.
انتهای پیام/ش