سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کار و تلاش برای کسب روزی حلال بزرگترین جهاد است

کارشناس مذهبی با بیان اینکه کار و تلاش در زندگی انسان موجبات رستگاری او را فراهم می‌کند، ‌گفت: کار و تلاش برای کسب روزی حلال بزرگترین جهاد است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی در سلسله سخنرانی‌های رواق امام خمینی(ره) در جمع زائران و مجاوران حرم مطهر امام رضا(ع) با تبیین نقش کار در پیشرف جامعه، افزود: کار و تلاش برای به دست آوردن روزی حلال یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که دین اسلام سفارش‌های زیادی نسبت آن دارد.

وی گفت: هدف از آفرینش انسان رسیدن به کمالات مادی و معنوی است، چرا که خداوند متعال با قرار دادن نعمت های فراوان در اختیار انسان فرصت بهره گیری را برای امرار معاش دنیوی و ذخیره توشه آخرت داده است.

سخنران حرم مطهر رضوی با اشاره به اینکه غنی بودن جامعه از نظر ثروت زمینه قدرت آن جامعه را فراهم می‌سازد و عزت را به دنبال دارد، افزود: هدف خلقت بشر زمانى می‌تواند محقق شود که انسان قابلیت رسیدن به کمال را داشته باشد و با فعلِ اختیاری خود، آن ‌را تحصیل کند.

کارشناس مذهبی با بیان اینکه از دیدگاه اسلام تلاش و کوشش برای امرار معاش بزرگ‌ترین عبادت است، گفت: یک جامعه قدرتمند در همه شرایط از لحاظ علمی، کار، ثروت و تجهیزات دفاعی مجهز است، بنابراین دشمنان نمی‌توانند در این جامعه نفوذ کنند.

حجت الاسلام یعقوبی گفت: با توجه به اینکه اسلام دینی جامع و کامل است و تمام ابعاد و زوایای زندگی فردی و اجتماعی انسان را در نظر گرفته است، به همین دلیل هم برای آخرت انسان برنامه ای جامع در نظر گرفته و هم اینکه برای زندگی دنیای انسان بهترین راهکار های عملی را ارائه کرده است.

انتهای پیام// م.م

برگزاری سلسله سخنرانی ها در جمع زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی

برچسب ها: قرآن ، آستان قدس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.