سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توسعه کمربند سبز مشهد با اختصاص 11میلیارد تومان اعتبار

مدیر محیط زیست شهری شهرداری مشهد گفت: برای توسعه کمربند سبز شهر 11میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ محمد پذیرا افزود: 11میلیارد تومان اعتبار برای توسعه کمربند سبز شهر در سال جاری اختصاص یافته است که تاکنون موفق شدیم این کمربند را در محدوده جنوب 2هزار و 700هکتار، در محدوده غرب 370هکتار در محدوده شرق 143هکتار و در محدوده کشف رود و شمال شهر 180هکتار توسعه دهیم.

وی با اشاره به اینکه یک میلیون و 70هزار اصله درخت در کشف‌رود غرس شده، گفت: تلاش می‌شود دامنه کمربند سبز شهر به ویژه در محدوده شمال و شرق مشهد گسترش یابد.

مدیر محیط زیست شهری شهرداری مشهد با اشاره به آلودگی هوای شهر در روزهای گذشته، به نصب نمایشگرهای اعلام وضعیت هوا در سطح شهر اشاره کرد و گفت: برای نصب این نمایشگرها زیرساخت‌های مختلفی به‌کارگیری شده که نصب ایستگاه سنجش کیفیت هوا یکی از این زیرساخت‌ها است.

پذیرا به فعالیت گشت‌ آلاینده‌های زیست محیطی و فعالیت این گشت‌ها در سطح شهر اشاره کرد افزود: یک میلیون خودرو در سطح شهر تردد می‌کنند که ممکن است برخی از آن‎ها برگه معاینه فنی را نداشته باشند یا به دلایلی نیازمند بررسی بیشتر باشند.

وی گفت: در صورتی‌که آلایندگی خودروها توسط دستگاه تایید شود، اخطار صادر شده و صاحب خودرو 2هفته زمان دارد تا برای رفع مشکل اقدام کند. در صورت عدم مراجعه اخطار دوم در منزل ارسال می‌شود و در غیر این صورت مسئله به شوراهای حل اختلاف ارجاع داده می‌شود و کار توسط ضابطان قضایی دنبال می شود.

مدیر محیط زیست شهری شهرداری مشهد با اشاره به اینکه 93درصد از خودروهای دودزا در مرحله اول یا دوم نسبت به رفع دودزایی خودروی خود اقدام می‌کنند، گفت: با این حال رفع مشکل 7 درصد دیگر از خودروهای دودزا نیز از طریق ضابطان قضایی دنبال می‌َشود.

پذیرا در همین رابطه به توقف و اعزام به تعمیرگاه 46دستگاه اتوبوس اشاره کرد و افزود: شهروندان نیز در صورت مشاهده اتوبوس‌های دودزا می‌توانند شماره اتوبوس را به مرکز ارتباطات شهرداری 137 اعلام کنند.

مدیر محیط زیست شهری شهرداری مشهد در خصوص ساماندهی مشاغل شهری، گفت: انتقال برخی از اصناف که دارای آلاینده‌های صوتی یا زیست محیطی هستند، دارای اهمیت است. این اصناف به محل‌هایی که استانداردهای لازم را دارند، منتقل می‌شوند.

انتهای پیام/م.م

اهمیت افزایش کمربند سبز مشهد در کاهش آلودگی هوا

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.