سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بوکولا ساراکی در کنفرانس مجالس کشور‌های عضو سازمان همکاری اسلامی:

جای تاسف است که مسلمانان به جان هم افتاده اند/ ضرورت توجه کشور‌های اسلامی به قدس

رئیس مجلس نیجریه گفت: جای تاسف است كه مسلمانان به جان هم افتاده‌اند.

به گزارش خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ابوبکر بوکولا ساراکی رئیس مجلس سنای نیجریه در سیزدهمین کنفرانس مجالس کشور‌های عضو سازمان همکاری اسلامی، اظهار کرد: در ابتدا با ملت و دولت ایران به جهت سانحه دردناک نفتکش سانچی ابراز همدردی می‌کنیم.

وی با بیان اینکه مجلس نیجریه همواره پشتیبانی خود را برای مبارزه با تروریسم مبذول داشته است، گفت: نیجریه با مخاطرات گوناگونی مثل خشکسالی و کمبود آب مواجه است.

بوکولا ساراکی با تاکید بر اینکه اسلام دین صلح است، تصریح کرد: کشور‌های اسلامی باید با هم متحد شوند و در آیات قرآن به کرات به خطر دسیسه‌هایی که از عدم وحدت و تفرقه نشأت می‌گیرد، اشاره شده است.

وی با بیان اینکه متاسفانه نشانه‌های این تفرقه در کشور‌های اسلامی دیده می‌شود، اظهار کرد: جای تاسف دارد که مسلمانان به جان هم افتاده اند.

نماینده نیجریه در کنفرانس مجالس کشور‌های عضو سازمان همکاری اسلامی با اشاره به بحران میانمار گفت: میانمار وضعیت وحشتناکی دارد و مردم این منطقه هدف آزار و اذیت قرار می‌گیرند و چالش بزرگ نابودی نسلشان مواجه هستند و باید به آنان کمک کنیم.

وی درباره انتقال سفارت آمریکا به قدس، بیان کرد: اگر در این زمینه اقدام قابل توجهی توسط کشور‌های اسلامی انجام نگیرد، ما این مکان مهم را از دست می‌دهیم و باید با اتحادمان با این توحش مبارزه کنیم.

نماینده نیجریه در کنفرانس مجالس کشور‌های عضو سازمان همکاری اسلامی با اشاره به پتانسیل‌های مختلف انسانی و طبیعی در کشور‌های اسلامی گفت: اگر به دنبال آن هستیم که نقش خوبی در عرصه جهانی داشته باشیم، باید به این إمکانات توجه ویژه کنیم و شاه کلید موفقیت مان، وحدت و صلح است.

انتهای پیام/

برچسب ها: مجلس ، قدس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.