سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تغذیه نامناسب عامل 70درصد بیماری های غیر واگیر

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: تغذیه نامناسب عامل 70 درصد بیماری های غیر واگیر است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛ همایش، نقش تغذیه در پیشگیری از سرطان ها با مشارکت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی امروز با حضور دکتر عربی متخصص تغذیه دانشگاه علوم پزشکی مشهد در سالن حافظ شهرداری بجنورد برگزار شد.

احمد هاشمی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اشاره به اینکه 70 درصد عامل چاقی و بیماری های غیرواگیر مثل سرطان، تغذیه نامناسب است، گفت: هدف از اجرای این همایش آگاهی بخشی به عموم مردم در خصوص پیشگیری از بیماری های غیر واگیر از جمله سرطان است.

وی محقق ساختن اهداف دستيابی به ارتقای سطح سلامت را ضروری دانست وافزود: سرطان يك بيماری مولتی فاكتوريال است و عوامل ژنتيكی ،عوامل تغذيه ای وعوامل محيطی و.. در بروز آن مؤثر است.

هاشمی با بيان اين كه سرطان در كشور ما بعداز بيماری های قلبی عروقی و سوانح سومين عامل مرگ و مير به شمار می رود، خاطرنشان كرد: متناسب با نرم جهانی در كشور نيز آمار ابتلا به سرطان وجود دارد.

وی افزود: ٢٧ درصد افراد بالای ٣٠ سال در كشور دچار فشار خون بالا هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی به عادات بد غذایی مانند كاهش مصرف ماهی و افزايش مصرف فست فودها اشاره كرد و اظهار داشت: ورزش به مدت ٣٠ دقيقه در روز ، كاهش مصرف قند و چربی و نمک ، جايگزين كردن آب به جای چای و افزايش مصرف سبزی و میوه و لبنیات کم چرب در كاهش ابتلا به بيماری ها به ويژه سرطان مؤثر است.

انتهای پیام/


برگزاری همایش نقش تغذیه در پیشگیری از سرطان در خراسان شمالی

برچسب ها: سرطان ، اخبار پزشکی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.