وی گفت: اگر دولت برای اجرای این روش لایحهای به مجلس ارائه کند، حمتاً این لایحه مورد توجه و حمایت نمایندگان قرار میگیرد و کمیسیون عمران مجلس از تمامی ظرفیتهای خود برای کمک به دولت در این زمینه استفاده میکند.
سخنگوی کمیسیون عمران مجلس با تأکید بر اینکه کشورمان باید به سوی روشهای نوین و جدید حملونقل گام بردارد، تصریح کرد: این روش باید در تمام حوزههای حملونقل به ویژه حملونقل ریلی مورد توجه و بهره برداری قرار بگیرد.
بدری گفت: مطالعات نشان میدهد که از این روش در تمام کشورهای پیشرفته استفاده شده و تجربه موفقی محسوب میشود.
نماینده مردم اردبیل، افزود: این روش تا حد بسیاری میتواند بر کاهش بار ترافیکی در شهرها جادهها، کاهش تصادفات، ایجاد ایمنی و حفظ محیط زیست موثر باشد و تجربه کشورهای پیشرفته تاییدی بر این مدعاست.
وی در عین حال راه اندازی قطارها و خطوط حومهای را در بکارگیری این روش موثر خواند و اظهار داشت: در سالهای اخیر شاهد هستیم که با افزایش مهاجرتها به شهرها یزرگ و کلان شهرها، مناطق و شهرهای حومهای و اقماری به وجود آمده اند که مردم این مناطق نیاز مبرمی به ارتباط تنگاتنگ با شهرهای بزرگ دارند و راه اندازی قطارهای حومهای نه تنها میتواند به حل مشکلات ترافیکی آنان کمک کند بلکه تاثیرات بسیار زیادی بر شرایط محیط زیستی و کاهش آلودگی در کلان شهرها دارد.
بدری ایمنی و افزایش کمیت سفرها را از جمله دیگر مزایای راه اندازی قطارها و خطوط حومهای عنوان کرد و خاطر نشان ساخت: باید توجه داشت که در برخی از ساعتهای معین رفت و آمد افزایش زیادی دارد و استفاده از حمل و نقل ریلی میتواند حجم زیادی از مسافران را در این زمان جابجا کند.
سخنگوی کمیسیون عمران خواستار همکاری شهرداریهای شهرهای بزرگ با راه آهن برای احداث ایستگاههای خدمت راسان تی اودی در مناطق پرجمعیت شد و گفت: اگر بتوانیم کیفیت و کمیت حملونقل عمومی ریلی را افزایش دهیم این طرح میتواند موجب سوق دادن مردم به استفاده از خدمات ریلی و کاهش مصرف اتومبیلهای شخصی در کلان شهرها و اطراف آنها شود.
انتهای پیام/