سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نایب رئیس نظام مهندسی ساختمان استان تهران مطرح کرد؛

تغییر کاربری پلاسکو آتش‌سوزی را رقم زد

جهانبخش گفت: ساختمان پلاسکو بعد از نیم قرن به دلیل تغییر کاربری از اداری به کارگاهی در شرایط بحرانی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، حیدر جهانبخش نایب رئیس نظام مهندسی ساختمان استان تهران در همایش ملی نگهداری از ساختمان‌‌ها و حفاظت در برابر حریق با بیان اینکه طبق آمارهایی که معاونت مسکن و ساختمان اعلام کرد؛ در سال 93، 21 هزار و 583 واحد مسکونی در کشور دچار آتش‌سوزی شدند، اظهار کرد: به طور متوسط روزانه 55 واحد مسکونی در کشور دچار آتش‌سوزی شدند که به ثبت رسیده است.

وی در ادامه افزود: این آتش‌سوزی‌ها واقعیت‌هایی را در کشور ایجاد کرده که مسئولیت‌های جدیدی را برای ما رقم می‌زند.

جهانبخش تأکید کرد: تمام این حوادث رسالت‌های ما را تحت شعاع قرار می‌دهد و مهندسان باید این واقعیت را بپذیرند که ساخت و سازها را به نوعی توسعه دهند که آسایش شهر به هم نخورد.

نایب رئیس نظام مهندسی ساختمان استان تهران، تصریح کرد: جلوگیری از مخاطرات شهری مستلزم توجه به خدمات ایمنی و حقوقی است.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی برای نگهداری از ساختمان‌ها یکی از موضوعاتی است که باید مورد توجه قرار بگیرد، گفت:  موضوعاتی در مورد سازه و گودبرداری وجود دارد که در ساختمان‌های عمومی باید بیش از سایر ساختمان‌ها مورد توجه قرار بگیرد.

جهانبخش با بیان اینکه ورود به بحث نگهداری در حوادثی مانند آتش سوزی موضوع جدیدی است که در مبحث 22 ساختمان تأکید شده است، اذعان کرد: رعایت مبحث 22 قانون نظام مهندسان باید به طور جدی رعایت شود تا با استفاده از آن بتوانیم ساختمان‌ها را در برابر حوادث ایمن نگه داریم.

نایب رئیس نظام مهندسی ساختمان استان تهران به ساختمان پلاسکو اشاره کرد و گفت: این ساختمان بعد از نیم قرن متأسفانه به دلیل تغییر کاربری در شرایط بحرانی قرار گرفت و از کاربری اداری ناگهان به کاربری تجاری و کارگاهی تغییر داده شد.

وی یادآور شد: فرسودگی ساختمان و عدم نگهداری از آنها و رسیدگی نکردن به بحث آسانسورها باعث شد که سال گذشته این ساختمان دچار حریق شود.

جهانبخش یادآور شد: باید موضوعات  قانونی جهت ورود مهندسان به ساختمان‌ها از سوی شهرداری اجرایی شود تا حوادثی مانند پلاسکو در آینده رخ ندهد.

نایب رئیس نظام مهندسی ساختمان استان تهران در پایان گفت: باید در موضوعات ساختمانی مانند پلاسکو حرکت اساسی از سوی مهندسان صورت گیرد تا شاهد بهبود کیفیت در این بخش باشیم.

انتهای پیام/

رعایت مبحث 22 مقررات ملی ساختمان ضروری است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.