سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رالی گردشگری خانوادگی حرم تا حرم

برای اولین بار در مسیر دو کشور ایران و عراق رالی گردشگری خانوادگی "حرم تاحرم" از حرم امام رضا (ع) تا حرم امام حسین (ع) برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ جانشین معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری خراسان رضوی گفت: پیرو نامه علی اصغر مونسان معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری کشور مبنی بر همکاری با کانون جهانگردی و اتومبیلرانی کشور، رالی حرم تا حرم ازضلع شرقی بوستان وحدت در مجاورت حرم امام رضا (ع) تا حرم امام حسین (ع) کربلای معلی اسفند ماه جاری برگزار می‌شود.


یوسف بیدخوری افزود: مسیر رفت این رالی روز جمعه چهارم اسفند ماه با حضور مقامات کشوری و استانی در مشهد برگزار می‌شود و حداکثر روز دوشنبه ۷ اسفند در حرم امام حسین (ع) به پایان می‌رسد.

وی تصریح کرد: ۵۰ دستگاه خودرو با حداکثر ۱۵۰ شرکت کننده در دو مسیر رفت و برگشت ر. این رالی حضور دارند که در مسیر رفت مسافت هزار و ۹۴۱ کیلومتر و در مسیر برگشت هزار و ۲۵ کیلومتر را طی می‌کنند و از استان‌های خراسان رضوی، سمنان، لرستان و ایلام عبور خواهند کرد.

جانشین معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری خراسان رضوی با گفت :بازدید از جای جای سرزمین ایران و اشنایی با فرهنگ و آداب و رسوم و سنت‌های مردم از مهمترین اهداف این رالی است.

بیدخوری افزود: آزمایش اتومبیل در مراحل جاده‌ای جهت ارتقای کیفیت توسط کارخانه‌های خودرو ساز، استقامت و پایداری رانندگان در طول مسابقه، جهت یابی، ردیابی و محاسبات دقیق به منظور رسیدن به موقع به مراکز کنترل و در نتیجه کمک به امر ترافیک، آموزش رانندگی صحیح و مطمئن با اجرای کلیه قوانین راهنمایی و رانندگی، تعمیرات اتومبیل با حداقل امکانات و حداقل زمان در حین مسابقه، سرعت انتقال و تصمیم گیری به موقع برای جلوگیری از حوادث و تصادفات از دیگر اهداف این رالی خانوادگی است.

وی با اشاره به اینکه برای شرکت در این رالی محدودیت ثبت نام وجود دارد گفت:: متقاضیان جهت ثبت نام در این رالی خانوادگی می‌توانند از تاریخ ۱۰ دی ماه تا ۲۰ بهمن ماه به سایت www.taci.ir مراجعه کنند و یا با شماره ۶۶۷۵۵۵۶۵ و ۶۶۷۵۵۵۹۱ تماس حاصل نمایند.

جانشین معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری خراسان رضوی افزود:ارائه گواهینامه معتبر رانندگی داخلی، تایید صلاحیت فنی خودرو، داشتن بیمه شخص ثالث، داشتن گذرنامه با حداقل ۶ ماه اعتبار، ویزای کشور عراق و اسناد بین المللی نظیر پلاک ترانزیت، گواهینامه بین المللی، دفترچه مالکیت بین المللی، کارنه دوپاساژه نیز ضروری است.

 بیدخوری گفت:خاطرنشان کرد:کانون اتومبیلرانی و جهانگردی کشور با همکاری سازمان میراث فرهنگی کشور و ادارات میراث فرهنگی و دیگر دستگاه‌های دولتی استان‌های خراسان رضوی، سمنان، لرستان و ایلام این رالی خانوادگی را برگزار می‌کنند.

انتهای پیام//ف.ج
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.