وی افزود: یكی از مشكلات ما تعرفه است که متاسفانه برداشت همه از تعرفه به مقوله فنی برمی گردد و تعرفه هتلینگ نادیده گرفته می شود.
جان بابایی خاطرنشان كرد: در حال حاضر برای گروهی از مردم ممکن است پرداخت از جیب مهم نباشد و در دسترس بودن خدمت و دریافت خدمات با کیفیت اهمیت بیشتری داشته باشد، مدیریت در هزینه ها که سازمان برنامه و بودجه مطرح کرده است مغایرتی با افزایش تعرفه ها ندارد، افزایش تعرفه یک عرف است، اما مدیریت هزینه موضوع دیگری است.
معاون درمان وزیر بهداشت گفت: سال آینده نظام ارجاع را آغاز و در کشور اجرا می کنیم و تلاش می شود افرادی که می خواهند از خدمات درمانی بخش خصوصی استفاده کنند، از طریق نظام ارجاع وارد شوند.
وی ادامه داد: با انجمن های مختلف همکاری های خیلی خوبی داریم، تقریبا با تمام انجمن ها نشست داشته ایم و شروع به سطح بندی خدمات کرده ایم و راهنماهای بالینی را با محوریت مدیریت هزینه تدوین کردیم.
معاون درمان وزیر بهداشت درخصوص گزارشات و پرونده های تخلف پزشكی گفت: تعداد کم پرونده های پزشکی که به 190 گزارش و به تعزیرات ارسال شده است، ثابت کرده گروه پزشکی از تمام گروه ها كم خطاتر هستند.
جان بابایی به مدیریت حوزه گردشگری سلامت اشاره كرد و گفت: متاسفانه به گردشگری سلامت کم پرداخته شده است، مخصوصا قسمتی که مربوط به بخش خصوصی است و لذا این بخش نیاز به مدیریت و هماهنگی است، چراكه قسمتی از این موضوع مربوط به سازمان میراث فرهنگی است و متاسفانه دلالانی رشد کرده اند كه منجر شده آسیب هایی به گیرندگان خدمت در زمینه گردشگردی سلامت زده شود و شکایت هایی هم واصل شده است که به دنبال انتقال بیماران به کلینیک به جای بیمارستان بوده است كه مدیر کل دفتر نظارت و اعتباربخشی درمان به جد به این موضوع وارد شده است تا در بخش خصوصی که ظرفیت پذیرش بیماران خارجی را دارد از پتانسیل ها استفاده و بیماران خارجی برای درمان پذیرش شوند.
وی افزود: باید سعی کنیم با حذف دلالان، آسیب های این حوزه از بین برود و فرآیند ورود، خروج و پیگیری وضعیت درمانشان سازماندهی شود، مهمترین مشکل ما در حوزه گردشگردی در بیرون از حوزه سلامت است و ما باید ورود و خروج ها را سامان بدهیم.
جان بابایی همچنین درخصوص كتاب ارزشگذاری نسبی گفت: ترجمه کتاب ارزشگذاری نسبی به کمک سازمان نظام پزشکی در حال انجام است، امیدوارم قسمتی از این کتاب که مورد اعتراض گروهی از همکاران پزشک است، به نقطه ای برسد که اختلافات برطرف شود، فاز بعدی اقدامات ما نشست با انجمن ها و واقعی کردن نسبت خدمت ها و رشته ها با یکدیگر است.
انتهای پیام/