سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تولیت آستان قدس تاکید کرد؛

باید با انسجام اجتماعی گره‌های کشور را گشود

تولیت آستان قدس گفت: نتیجه باقی ماندن برخی افراد در حال و هوای انتخابات و طرح مسائل انحرافی، قفل‌شدن چرخ پیشرفت کشور و زندگی مردم است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی در همایش «طلبه مؤمن انقلابی»، گرامیداشت شهید نواب صفوی افزود:هر کسی در جهت امیدبخشی به مردم و رفع دغدغه‌های معیشتی و گره‌گشایی از مشکلات آنان حرکت کند، قطعاً در جهت تفکر انقلابی و مجاهدانه گام برداشته است.


عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: کسی که به جای تمرکز بر حل مشکلات، مسائل حاشیه‌ای را برجسته می‌کند و آدرس غلط می‌دهد، خلاف خواست و مطالبات اصلی مردم رفتار می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه انتخابات تمام شده است و باید با انسجام اجتماعی گره‌های کشور را گشود؛ تصریح کرد: کسانی که با ایجاد اختلاف بدنبال دو قطبی کردن جامعه هستند، قطعاً خلاف امید و آرامش مردم اقدام می‌کنند.

تولیت آستان قدس رضوی در ادامه با اشاره به شخصیت والای شهید نواب صفوی گفت: امروز اگر شهید نواب صفوی در میان ما بود، جزو افسران نظام در اجرای اوامر، ولی فقیه بود و در جهت خواست مردم حرکت می‌کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی افزود: شهید نواب صفوی یک چهره اسلام شناس، زمان شناس و با بصیرت بود و کسی بود که الفت میان قلم و شمشیر را برقرار کرد.

وی افزود: سیاست ورزی شهید نواب همراه با دیانت او بود؛ این شهید بین مجاهدان گذشته مانند شهید شیخ فضل الله نوری و شهید مدرس با مجاهدان معاصر همچون امام خمینی (ره) پیوند برقرار کرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: این شهید فی سبیل الله همواره در برابر استبداد داخلی، استثمار خارجی و جلوه‌های استکبار مبارزه و مجاهدت کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی با بیان اینکه شهید نواب صفوی باور داشت که دین باید در تمام شئون زندگی انسان معاصر حکم فرما باشد افزود: ما معتقدیم دین می‌تواند پاسخ گوی تمام سؤالات زندگی انسان معاصر باشد.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: یک طلبه مؤمن و انقلابی نیاز‌های علمی، مدیریتی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی جامعه را باید بشناسد، باید نسبت به مخاطرات و آسیب‌ها جامعه حساس باشد و با شناخت آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی در جهت رفع آن‌ها بکوشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی با بیان اینکه تلاش برای صدور ارزش‌های انقلابی و اسلامی و بیداری ملت‌ها از دیگر وظایف پیش روی طلاب مؤمن و انقلابی است، خاطر نشان کرد: متأسفانه برخی در کسوت روحانیت در عرصه اجتماعی نگاه سکولار دارند.
 
انتهای پیام//ف.ج
 

برگزاری همایش «طلبه مؤمن انقلابی»، گرامیداشت شهید نواب صفوی

 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.