سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خطر ائتلاف بزرگ برای موجودیت حزب سوسیال دموکرات آلمان

شاخه جوانان حزب سوسیال دموکرات آلمان به شدت مخالف تشکیل ائتلاف بزرگ با نقش آفرینی حزب متبوعش است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری رویتزر؛ شاخه جوانان حزب سوسیال دموکرات آلمان بشدت مخالف تشکیل ائتلاف بزرگ با نقش آفرینی حزب متبوعش است.

هورست زِهوفِر، رهبر حزب سوسیال مسیحی آلمان با حضور در مقر حزب سوسیال مسیحی در شهر مونیخ، گفت: امیدوارم مارتین شولتس، رهبر حزب سوسیال دموکرات در نهایت در کنگره حزبی قریب الوقوع این حزب، موفق بیرون بیاید. چون ما خواهان تشکیل ائتلاف بزرگ هستیم.

در همین حال کوین کُنِرت، رهبر شاخه جوانان حزب سوسیال دموکرات (که مخالف تشکیل ائتلاف بزرگ تشکیل دولت آینده آلمان با نقش آفرینی حزب متبوعش است) گفت: در جایی که حزب سوسیال دموکرات با احزاب متحد مسیحی (دموکرات مسیحی و سوسیال مسیحی ها) سالهاست در ارتباط با مسائلی نظیر بازار کار یا سیاست‌های اجتماعی یا حتی به طور مثال در عرصه سیاست جذب و پذیرش پناهجویان با هم مشکل دارند، به نظر می‌رسد تشکیل دولت حداقلی، امکانی باشد تا سطح این اختلافات، بیشتر مشخص و مواضع متفاوت، بهتر روشن شوند.

این شرایط برای آنگلا مرکل بدان معناست که او در ارتباط با مسائل مختلف، مورد به مورد، نظر اکثریت اعضای پارلمان سراسری فدرال آلمان (بوندس تاگ) را بدست آورد. البته او از روبرو شدن با این شرایط در هراس و نگرانی است. چون در پیش گرفتن این رویه با سبک سیاسی چند ساله او همخوانی و تطابق ندارد.

کوین کُنِرت افزود به لحاظ انسانی، من نمی‌توانم چنین فضایی را درک کنم، اما این را باید دانست که سیاست آلمان را نمی‌شود طبق حساسیت‌ها و دریافت‌های آنگلا مرکل جهت دهی کرد.

وی افزود: شاخه جوانان حزب سوسیال دموکرات در زمینه تشکیل یک ائتلاف بزرگ جدید، نگاه بسیار منتقدانه‌ای دارد. متاسفانه باید بگویم که بعد از آنکه ما متن توافقنامه مربوط به مذاکرات اولیه تشکیل ائتلاف بزرگ را دیدیم، اکنون می‌توانیم بهتر، این نگاه منتقدانه خود در تشکیل این ائتلاف را توجیه کنیم، چون فکر می‌کنیم این متن، بسیاری از مسائل و محور‌های اصلی مد نظر حزب سوسیال دموکرات را در نظر نگرفته و لحاظ نکرده است. از این رو بر این باوریم که استمرار ائتلاف بزرگ، موجودیت حزب سوسیال دموکرات را دستکم به عنوان یک حزب مردمی در آلمان به مخاطره می‌اندازد.

انتهای پیام/

مخالفت شاخه جوانان حزب سوسیال دموکرات آلمان برای ائتلاف با حزب دموکرات مسیحی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.