سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انتقال 540 میلیون مترمکعب آب مرزی با احداث سد کانی سیب پیرانشهر

با پایان کار احداث سد کانی سیب پیرانشهر سالانه 540 میلیون مترمکعب آب های مرزی غرب کشور به رودخانه گادار و حوضه آبریز دریاچه ارومیه منتقل می شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ، ملاعلی نماینده مجری طرح در بازدید جمعی از معاونان استانداری آذربایجان غربی با اعلام  این خبر گفت:این طرح از محل اعتبارات صندوق ذخیره ارزی و در قالب پروژه های آب مرزی است که با بهره برداری از آن آب مازاد سرشاخه های رودخانه گلاس به حوضه آبریز دریاچه ارومیه انتقال می یابد.

حفر 15 کیلومتر تونل انتقال

وی افزود:عملیات حفر تونل انتقال نیز توسط دستگاه حفاری در حال انجام است و در حال حاظر از سمت ورودی تونل به طول حدود 5 کیلومتر و از محل دهانه خروجی تونل نیز به طول 10 کیلومتر حفاری انجام گرفته است.

انتقال آب های مرزی به داخل برای احیای دریاچه ارومیه

معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی نیز در این بازدید گفت:در مرحله دوم طرح احیای دریاچه ارومیه اجرای پروژه هایی نظیر انتقال آب و مدیریت مصارف در مزرعه اهمیت ویژه ای دارد.

تقی کهوریان پروژه انتقال آب را از مهمترین پروژه های مصوب ستاد احیای دریاچه ارومیه برشمرد و افزود: اجرای این طرح براساس برنامه زمانبندی از اولویت های کاری است که تلاش می شود با رفع موانع کار و مشکلات موجود در پروژه از احتمال تاخیر در برنامه زمانی آن جلوگیری کرد.

انتهای پیام/خ

 

رها سازی آب سد کانی سیب پیرانشهر برای احیا دریاچه ارومیه

برچسب ها: بحران آب ، سد سازی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.