وی در ادامه افزود: انفجار مواد داخل کشتی، انتشار گازهای سمی و شعلههای آتش اجازه نجات خدمه را از آنها گرفته بود.
ضیایی تصریح کرد: نیروهای امداد کشور چین در این حادثه کاملا برنامهریزی شده عمل کردند و نحوه امدادرسانی آنها کاملا با امدادرسانی کشور ایران متفاوت است.
مشاور ارشد اتحادیه مالکان کشتی ایران تأکید کرد: انفجارهای پیدرپی و شعلهور شدن آتش تا شعاع 500 متری کشتی اجازه خدمترسانی به نیروهای چینی و ایرانی نداده بود.
وی در ادامه افزود: به اعتقاد چینیها انتشار گازهای سمی امکان زنده بودن آنها را به صفر رسانده بود و در همان لحظه اول تمامی خدمه از بین رفته بودند.
ضیایی با اشاره به اینکه کشتیهای نفتی بالاترین درصد امنیت و سختی را دارند، گفت: در کنار تمامی کشتیهای نفتی قایقهای عبور از آتش وجود دارد و اتاق امنی که در برابر آتش مقاوم است ساخته شده است.
وی اظهار کرد: متأسفانه برخورد این نفتکش به حدی وسیع و زیاد بوده است که قایقهای نجات در همان لحظه اول به طور کامل سوختند و به دلیل وجود آب شیرین و درجه بالای حرارت امکان سالم ماندن اتاق امن در این نفتکش از بین رفته است.
مشاور ارشد اتحادیه مالکان کشتی ایران در پایان گفت: باید منتظر رمزگشایی جعبه سیاه باشیم و هم اکنون تمامی اظهارنظرها و صحبتها غیرکارشناسی و تخصصی است.
انتهای پیام/
اتاق امن مقاوم دربرابر آتش تو درجه بالای حرارت از بین میره؟؟
بعد کشتی چینی با بار لوبیا با همه ی خدمش سالم میمونن؟؟