سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خضری در نطق میان دستور:

افزایش قیمت حامل‌های انرژی باعث بیکاری و تعطیلی واحدهای اقتصادی خواهد شد

نماینده مردم پیرانشهر و سردشت گفت: افزایش قیمت حامل‌های انرژی باعث بیکاری و تعطیلی واحدهای کوچک و متوسط اقتصادی می‌شود.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، رسول خضری نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در نطق میان دستور در صحن علنی مجلس اظهار کرد: همزمان با حادثه سانچی متأسفانه یکی از کولبران زحمتکش در مرزهای پیرانشهر از شدت سرما یخ زده و جان سپرد.

وی افزود:‌ آیا دولت در خصوص مرزنشینی و استفاده از اقتصاد مرزنشینی برنامه‌ای دارد؟ خودتان قضاوت کنید در طول هشت سال دفاع مقدس مرزنشینان از خاک کشور دفاع کردند، لذا این برخورد با آنها صحیح است؟

خضری تصریح کرد:‌ چهار ماه است که معیشت مرزنشینی در غرب کشور دچار مشکل شده است و بالغ بر 20 هزار کولبر 60 هزار از کسبه و اصناف دچار مشکلات اقتصادی شده‌اند.

نماینده مردم پیرانشهر و سردشت بیان کرد: اگر نمی‌توانیم شغل ایجاد کنیم و راهکاری برای آن نداریم ، حداقل همین آب باریکه‌ای که از عنایات مقام معظم رهبری بر جای مانده را مانع نشویم.

وی ادامه داد: جالب است که مرز تبرچین تنها معبری است که بسته شده و جای تأسف دارد و این تبعیض و بی‌عدالتی تا کی ادامه خواهد داشت؟ ما انتظار داریم که دولت تدبیر و امید که باعث بی‌تدبیری و ناامیدی شده پاسخگو باشد.

خضری تأکید کرد:‌ لایحه بودجه 97 با وضعیت موجود می‌خواهد با تحمیل گرانی به 80 میلیون ایرانی شغل ایجاد کند و قطعا این راهکار درستی نبوده و اصول مترقی اقتصادی این اجازه را به دولت نخواهد داد، چرا که افزایش گرانی و افزایش قیمت حامل‌های انرژی باعث بیکاری و تعطیلی واحدهای کوچک و متوسط اقتصادی خواهد شد.

نماینده مردم پیرانشهر و سردشت بیان کرد: انتظار داریم همان گونه که نمایندگان در کمیسیون تلفیق، با قدرت در برابر افزایش قیمت حامل‌های انرژی ایستادند و به عهد خود وفادار ماندند اکنون نیز در صحن و افزایش قیمت حامل‌های انرژی نه بگویند.

وی اذعان کرد:‌ مگر می‌شود اقشار محروم جامعه را از دریافت یارانه محکوم کرد و قطعا مجلس اجازه تحقق این امر را نخواهد داد و در برابر آن ایستادگی خواهد کرد.

خضری ادامه داد: چرا باید خروج از مرز جریمه داشته باشد، کجای دنیا این چنین است؟ اکثر کسانی که از کشور خارج می‌شوند هدف اشتغال و کسب درآمد دارند، لذا دریافت عوارض خروج از آنها به ضرر اقتصاد کشور بوده و اگر قرار باشد این روند ادامه پیدا کند فاجعه‌ای بزرگ پدید می‌آید.

نماینده مردم پیرانشهر و سردشت با تأکید بر لزوم جذب سرمایه‌گذاری خارجی اظهار کرد: انتظار می‌رود وزارت خارجه تابوشکنی کرده و در عرصه دیپلماسی بین‌المللی راه را برای تعامل سازنده و سرمایه گذاران خارجی بگشاید.

وی افزود: همبستگی داخلی باعث می‌شود که هیچ کشور نتواند در امور کشور دخالت کرده و ما را تهدید کند، لذا سپردن مسئولیت به قومیت‌ها بهترین راه تأمین منافع ملی است.

نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در پایان خاطرنشان کرد: پیرانشهر 8 هزار مصدوم شیمیایی دارد، لذا نیاز است که یک نماینده دیگر به این منطقه اضافه شود. همچنین لازم است تا حق نوار مرزی فرهنگیان و کارکنان پیرانشهر تحقق یابد و اگر این مسئله صورت نگیرد بحرانی در آموزش ایجاد خواهد شد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۸:۱۴ ۲۶ دی ۱۳۹۶
خدا کمک کنه