سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بافت پیرامون حرم رضوی، بستری مناسب برای سرمایه گذاری ترک زبانان

جمعی از سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی کشور ترکیه از پروژه‌های بافت پیرامون حرم مطهر رضوی بازدید کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ سید مصطفی نعمتی، شهردار منطقه ثامن با اشاره به حضور سالانه بیش از ۲۵ میلیون زائر در مشهد مقدس گفت: زائران ترک زبان بسیاری از سراسر دنیا به مشهد سفر میکنند که فرصت مغتنمی برای سرمایه گذاران ترکیه‌ای فراهم می‌آورد.

وی با تاکید بر نزدیکی فرهنگ و باور‌های مذهبی و اجتماعی مردم دو کشور دوست و همسایه یعنی ایران و ترکیه به ویژه شیعیان و علویان، افزود: بافت پیرامون حرم مطهررضوی، بستری مناسب جهت سرمایه گذاری در زمینه توریسم مذهبی است و مجموعه مجری طرح بهسازی و نوسازی بافت پیرامون حرم مطهررضوی آمادگی هرگونه همکاری در این زمینه را دارد.

فاروغ علی ایلدیروم، مسئول هیئت سرمایه گذاری ترکیه، نیز پس از بازدید از پروژه‌های منطقه ثامن از جمله خانه تاریخی داروغه و مجتمع تجاری - اقامتی آرمان، در دیدار با شهردار منطقه، با اشاره به اینکه مدیریت شهری مشهد کار بزرگی در اطراف حرم مطهر رضوی انجام می‌دهد، گفت: ایده‌های مهندسان ایرانی در اجرای پروژه‌های این طرح عظیم، زیبا و شایسته تقدیر است.

وی افزود: اینکه در یک مجموعه بصورت همزمان تمام امکانات رفاهی در نزدیک‌ترین منطقه به نقطه هدف گردشگران اجرا شده باشد کاری است که به زیبایی در بازدید امروز شاهد آن هستیم.

مسئول هیئت سرمایه‌گذاری ترکیه در ادامه با اشاره به راه‌اندازی دفتر همکاری‌های مشترک مدیریت شهری مشهد و سرمایه گذاران ترکیه در آینده‌ای نزدیک، گفت: امیدواریم با آغاز بکار این دفتر در مشهدمقدس، به زودی بتوانیم شاهد همکاری‌های گسترده فی مابین باشیم.

 

انتهای پیام // ف. ح.
 
 


بازدید سرمایه گذاران اقتصادی کشور ترکیه از پروژه‌های بافت پیرامون حرم مطهر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.