سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اکثر اوکراینی‌ها خواهان حل صلح آمیز بحران در شرق اوکراین هستند

تازه‌ترین نظرسنجی دولت اوکراین نشان می‌دهد دو سوم شهروندان این کشور خواستار حل مناقشه در شرق این کشور از راه‌های صلح آمیز هستند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری شینهوا، تازه‌ترین نظرسنجی در اوکراین نشان می‌دهد دو سوم شهروندان این کشور خواستار حل مناقشه در شرق این کشور از راه‌های صلح آمیز هستند.

نظرسنجی سراسری اوکراین که از سوی مرکز پژوهش‌های دی. آی. اف و رازومکوف برگزار شد نشان می‌دهد بیش از ۶۷ درصد از مصاحبه شوندگان خواستار استفاده از روش‌های سیاسی برای کاهش بحران در شرق اوکراین و ۱۷ درصد آنان نیز خواستار توسل به زور و قدرت نظامی برای کاهش مناقشات هستند و بقیه نیز تصمیم خاصی در این باره ندارند.

نظرسنجی تازه درباره مناقشات در مناطق شرقی اوکراین نشان می‌دهد اکثر مصاحبه شوندگان گفتگو‌های سیاسی را بهترین راه حل برای خروج از تنش‌ها و مناقشات معرفی می‌کنند.

همچنین برخی از مصاحبه شوندگان خواستار عدم برخورد نظامی، اعطای خودمختاری محدود به مناطق لوگانسک و دونتسک و معرفی زبان روسی به عنوان دومین زبان رسمی در اوکراین شدند. این نظرسنجی با حضور ۲۰۰۰ نفر از ۱۵ تا ۱۹ دسامبر سال گذشته برگزار شد.

درگیری نیرو‌های نظامی اوکراین با شبه نظامیان روس تبار شرق این کشور بیش از ۱۰ هزار کشته و ۲۴ مجروح برجا گذاشت.

 انتهای پیام/ 

نظرسنجی از مردم اوکراین درباره بحران در این کشور

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.