سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

از ابتدای سال جاری؛

کشف بیش از ۱۷ میلیارد ریال کالای قاچاق در سردشت

فرمانده انتظامی سردشت از کشف بیش از ۱۷ میلیارد ریال کالای قاچاق در این شهرستان طی ۱۰ ماهه سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛  سرهنگ فیض الله علیزاده فرمانده انتظامی شهرستان سردشت در حاشیه جلسه کمیسیون برنامه ریزی ، هماهنگی و نظارت برمبارزه باقاچاق کالا و ارز به کالای قاچاق مکشوفه در 10 ماهه امسال اشاره کرد و گفت : کالاهای مکشوفه به ارزش بیش از 1 میلیارد ریال ،6 فقره پرونده و کمتراز آن ،32 فقره پرونده به ارزش 17 میلیارد و 542 میلیون ریال بوده و افزایش 20 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته را نشان می دهد.
وی با اشاره به اینکه قاچاق مواد بیشتر از نوع صنعتی است تا سنتی، افزود : تاکنون 449 کیلو و 709 گرم شیشه مایع با 78 درصد افزایش ، پودر و اسید های شیمیایی 3 تن و 66 کیلوگرم با 26 درصدکاهش ، هروئین ، تریاک و دیگرمواد 113 گرم کشف شده است که در این راستا 51 فقره پرونده قضایی تشکیل ، 55 نفر دستگیر و 42 خودرو توقیف شده اند.

سرهنگ علیزاده به کشف و ضبط سلاح و مهمات اشاره و تصریح کرد : در 10 ماهه امسال 75 قبضه اسلحه شکاری و جنگی ، 1 هزار و 172 فشنگ کشف و ضبط شده است.

سرهنگ شاپور گراوند جانشین فرمانده هنگ مرزی شهرستان سردشت نیز در این جلسه به آمار کشفیات در دو ماه اخیراشاره کرد و گفت : مرزبانان شهرستان در این مدت 1 کیلوگرم شیشه ، 80 کیلو 600 گرم مواد پیش ساز و 7 هزار و 820 از انواع بسته تنباکو و116 هزار و 460 نخ سیگار کشف و ضبط کرده اند که در این راستا 30 نفر دستگیر و 19 دستگاه خودرو توقیف شده اند.

وی به کشف و ضبط سلاح و مهمات اشاره کرد و افزود : 33 قبضه اسلحه جنگی و شکاری و 631 فشنگ و مهمات کشف و ضبط شده اند.

سرهنگ گراوند همچنین به کشف کالاهای قاچاق اشاره و تصریح کرد : 149 دستگاه تجهیزات ماهواره ای و گیرنده ولوازم آن ، 80 دستگاه وسایل برقی و الکترونیکی ،8 دستگاه بی سیم دستی، 25 هزار و 938 قلم مواد آرایشی و بهداشتی ، 649 بسته کیف و کفش ، 335 قطعات خودرو، 214 طاقه پارچه ، 288 عدد کلاه و عینک شنا ، 859 کیلو میوه و خشکبار و 21 هزار و 400 لیتر سوخت کشف و ضبط شده که در این راستا نیز 30راس احشام توقیف ، 88 راس دواب مهار ، 17 نفر عابرغیر مجاز به همراه 13 نفر متجاوز مرزی دستگیر و 10 نفر از اتباع بیگانه ترد شده اند.
نژاد جهانی فرماندار سردشت  نیز در این مراسم گفت: خودروهای بدون پلاک از یک طرف به دلیل رعایت نکردن نظم ترافیکی در سطح شهر عامل بی نظمی بوده و از طرف دیگر بیشتر مواقع حمل کالاهای قاچاق توسط این خودروها صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه تردد خودروهای بدون پلاک در سطح شهرستان تخلف است، تصریح کرد: به جهت تامین نظم و امنیت و آرامش شهروندان و پیشگیری از قاچاق، توقیف و جلوگیری از تردد این خودروها در سطح شهرستان مورد تاکید جدی است.
جهانی اضافه کرد: یکی از رویکردهای راهنمایی و رانندگی هم جلوگیری از تردد این نوع از خودروهاست اما به علت تبعات منفی و حادثه ساز بودن تعقیب و گریز در مراکز جمعیتی شهرستان، بایستی در کلیه مبادی ورودی و خروجی معابر مرزی و همچنین ایست بازرسی ها نسبت به توقیف آنها اقدام شود.
وی با اشاره به اینکه تعطیلی معابر مرزی ارتباط مستقیمی با افزایش قاچاق کالا دارد، اظهار کرد: در تجمیع معابر مرزی قاسم رش با بازارچه کیله، با توجه به گزارشات اعلامی، نگرانی مبنی بر استفاده و مورد هدف بودن آن برای قاچاقچیان وجود دارد و چنانچه این تصمیم اجرایی شود باید ساز وکار پیشگیرانه در این رابطه صورت گیرد.

جهانی با بیان اینکه ایجاد اشتغال در منطقه یکی ازعوامل کاهش قاچاق است ، گفت: گردشگری در سد می تواند به صورت اجتناب ناپذیری 2 هزار شغل جدید ایجاد نماید و در این راستا بایستی اولین اقدام طرح جامع لکه گذاری برای توسعه گردشگری انجام و در زمان بهره برداری ادارات متولی با اولویت بومی گزینی فرصت ها را ارائه دهند.

انتهای پیام/م

کشف کالای قاچاق در سردشت

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.